צילום: אתר הקרמלין

רוחאני תוקף: "לא זקוקים לחיזוק ממי שכינה אותנו טרוריסטים"

נשיא אירן חסן רוחאני התייחס למחאות נגד המשטר ואמר כי "מתיחת ביקורת והפגנות הן מזכויותיו של העם, אך אסור שיובילו לאלימות". בתגובה לדברי התמיכה של טראמפ למוחים אמר: "לא צריכים חיזוק ממי שכינה את האירנים טרוריסטים"

לאחר יום הפגנות נוסף כנגד הממשל, במהלכו נעצרו כ-200 מפגינים, התייחס לראשונה הערב (א') נשיא אירן חסן רוחאני לסערה בארצו.

"זכותם של האזרחים להעביר ביקורת ולהפגין, אך אסור שהאירועים יסלימו לכדי אלימות", אמר רוחאני בישיבת הקבינט האירני.

לפחות 200 מפגינים נעצרו היום, יומן הרביעי של ההפגנות נגד המשטר האירני. אתמול במהלך ההפגנות נגד המשטר, נהרגו לפחות 3 מפגינים בעיר דורוד מאש כוחות הביטחון.

בתגובה הציתו מפגינים מספר מבני שלטון ברחבי העיר וקראו לחדש בעוצמה את המחאה היום. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ונמחקו במהרה נראו שני מפגינים מוטלים ללא תנועה על הרצפה, לאחר שנורו על ידי המשטרה. מוחים נוספים שתועדו בסרטון החלו לזעוק: "אנחנו נהרוג את כל מי שהורג את אחינו".

איראן: המהומות התפשטו לערים הכורדיות; רוחאני ינאם בערב


למרות הזעם באירן על התערבותו, כתב היום הנשיא טראמפ שוב דברי תמיכה להפגנות נגד המשטר. "הפגנות ענק מתקיימות באירן", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "הציבור סוף סוף מתפכח ומבין כיצד כספו ועושרו נגנב וחולק לגורמי טרור. נראה שהם מסרבים להמשיך לקבל את המצב הזה. ארה"ב עוקבת מקרוב מאוד אחר הפרות של זכויות אדם".

מוקדם יותר תקפה טהרן את הבעות התמיכה מצד בכירים בממשל האמריקני ובהם הנשיא טראמפ בהפגנות הענק נגד המשטר באירן, וכינתה אותן "זולות וחסרות תוקף". "העם האירני אינו רואה שום ערך בטענות האופורטוניסטיות של הבכירים האמריקנים ושל טראמפ עצמו", הטיח דובר משרד החוץ של אירן, בהראם קאסמי.

קאסמי המשיך והאשים את ממשל טראמפ בצביעות על רקע מעורבותו במה שהוא מכנה רמיסת זכויות האדם של בתימן, בבחריין וגם של הפלסטינים. "אנו זוכרים גם את הגישה העוינת שלו כלפי אירנים שביקרו בארה"ב", הוסיף. "הבכירים האמריקנים אינם נמצאים במקום שבו הם יכולים להביע אהדה עם העם האירני האדיר והחכם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח. טרוריסט כזה רוחני, לא צריך חיזוק. ובפרט בימי השובבי"ם… כמו המפגינים שם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו