חמינאי: "איראן לא תדון עם ארה"ב ואירופה בנוכחותה במזרח התיכון"

המנהיג העליון של איראן אמר כי משא ומתן בנושא יתקיים רק מול ממשלות האזור: "כשנרצה להיות נוכחים בארצות הברית, נבקש רשות מהאמריקנים". השבוע אמר נתניהו: "איראן מרחיבה את האימפריה שלה למדינות שכנות. אני לא אתן לזה לקרות"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי התייחס היום (חמישי) לנוכחות האיראנית בסוריה ואמר כי "איראן אינה מוכנה לשאת ולתת על נוכחותה במזרח התיכון עם אירופה וארצות הברית".

חמינאי תהה מדוע איראן צריכה לבקש רשות מהממשל האמריקני לגבי נוכחות באזור: "למה אנחנו צריכים לשאת ולתת אתכם? מתי שנרצה להיות נוכחים בארצות הברית, אז עלינו לשאת ולתת אתכם". המנהיג האיראני הוסיף כי איראן צריכה לדון רק עם ממשלות האזור.

באשר לאירופים אמר חמינאי: "מה זה העניין שלכם? למה אתם נמצאים פה? זה האזור שלנו. אנחנו יכולים לדבר עם עמי וממשלות האזור ולהגיע להסכמה איתם. אנחנו הצלחנו והתקדמנו בתחום הזה ונתקדם עוד יותר בעתיד".

דבריו של חמינאי מגיעים ימים ספורים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בוועידת איפא"ק. "איראן מרחיבה את האימפריה שלה למדינות שכנות ועכשיו הם בונים בסיסים בסוריה", אמר נתניהו. "רוצים לבנות גשר בין טרטוס לטהרן והם רוצים להביא את הצי שלהם קרוב יותר לישראל כדי לתקוף אותנו. אני לא אתן לזה לקרות. לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני – לא עכשיו, לא בעוד עשר שנים ולא אף פעם".

נתניהו: "כמו במגילת אסתר, גם הפעם האיראנים ייכשלו"

איראן מאיימת: אם יבטלו את ההסכם, נעשיר שוב אורניום תוך יומיים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי זה? נבוכדנאצר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו