תיעוד מהצוללת: רוסיה שיגרה 4 טילים בליסטיים בחצי דקה

הצי הרוסי הודיע כי אחת הצוללות שלו שיגרה בהצלחה ארבעה טילים בליסטיים בין יבשתיים בו זמנית ממקום מוסתר בים הלבן, לא הרחק מפינלנד. הצי אמר כי ראשי הקרב המדומים שנשאו הטילים הגיעו למטרותיהם בצד השני של רוסיה • צפו בתיעוד

לאחר שדיווחה כי שיגרה שלשום (יום ג') לראשונה ארבעה טילים בליסטיים מצוללת בבת אחת במסגרת ניסוי, פרסמה מוסקבה את סרטון השיגור של הטילים הבין יבשתיים בולאבה מהצוללת יורי דולגורוקי. בסרטון נראית הצוללת הרוסית משייטת בים הלבן – שלוחה של ים ברנץ במערב רוסיה, לא הרחק מפינלנד – כשאנשי צוותה נקראים לשגר את הטילים ופותחים בריצה. לפי הסרטון, ארבעת הטילים שוגרו תוך חצי דקה בלבד.

על פי הצי הרוסי, ראשי הקרב המדומים שנשאו הטילים הגיעו למטרותיהם בצד השני של רוסיה – אזור קורה שבחצי האי קמצ'טקה שבמזרח המדינה. זו הפעם הראשונה שרוסיה שיגרה במקביל ארבעה טילי בולאבה, שיכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים והטווח שלהם הוא 9,300 ק"מ. "כל המטרות הושגו", אמרו במשרד ההגנה הרוסי.

מוקדם יותר השבוע דחו בקרמלין את הטענות שלפיהן טילי השיוט קינז'אל, טילים המונעים גרעינית שלפי הרוסים יש להם טווח בלתי מוגבל, התרסקו בניסויים אחרי 40 ק"מ בלבד. נשק זה הוא אחד מכלי הנשק הגרעיניים "הבלתי מנוצחים" שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאומו במרץ. "הטווח שלו בלתי מגובל, והוא יכול לתמרן כמה שהוא רוצה", אמר אז פוטין. "בינתיים, לאף אחד בעולם אין דבר דומה לזה".

אבל גורמים בעלי הכרות ישירה עם המודיעין האמריקני אמרו ל-CNBC כי ארבעה ניסויים בטילים אלו, שנערכו בין נובמבר לפברואר, הסתיימו כולם בכישלון. הטווח הארוך ביותר שעבר הטיל היה ל-40 ק"מ, ואחרי ששהה ארבע דקות באוויר, ואילו הקצר ביותר הוא 8 ק"מ, אז התרסק ארבע שניות בלבד לאחר ששוגר. דוברו של פוטין דמיטרי פסקוב הכחיש את אותם דיווחים: "הקשיבו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין והאמינו לו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רואים בבירור שהטילים הם פשוטים מאוד כמו גראד ואפי' בסגנון טיל קאסאם, כל היתר פוזות רוסיים

אבל סים לב שיש להם סובמרינים מתחת למים שיכולים לנסוע לכל האזור בעולם
ועל זה אפ" ניו כלער בומבוס!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו