החוקרים הלבישו מצלמת קולר על זאב בודד, ותיעדו את שגרת יומו • צפו

נהנה מהשמש, דג דגים ולועס עצמות: חוקרים הלבישו מצלמת קולר על זאב בודד, ובזכות זה יש לנו תיעוד אותנטי מהחיים ביערות מינסוטה - ואפילו התקדמות חשובה במחקר על האופן בו חיים זאבים, בדגש על הזאב הבודד שאינו חלק מלהקה

חוקרים מפרויקט זאבי הוויאז'ורס של אוניברסיטת מינסוטה, הלבישו מצלמת קולר על זאב בודד, ושחררו אותו חזרה לטבע, שימשיך להתרוצץ ביערות מינסוטה. בשבוע האחרון, פרסמו סרטון עם הממצאים.

המצלמה הופעלה למשך 30 שניות בכל שעה בשעות האור למשך שישה שבועות, ובין היתר תועד הזאב כשהוא דג בנחל לפחות בשלוש הזדמנויות שונות באותה נקודה בדיוק.

מדובר בשינוי מהמידע שהיה לחוקרים עד כה על הזאבים. כך לדוגמה, אמר החוקר תומאס גייבל ל-IFLScience: "עד לנקודה זו תיעדנו רק זאבים מעדר אחד הצדים והורגים דגים באותו נחל קטן. אולם, צילומי מצלמת הקולר האלה מראים בבירור כי זאבים אחרים באזורנו יודעים לצוד דגים. ניתן לראות אותו אוכל שלושה דגים שונים, שכולם נהרגו ונאכלו באותו מקום לאורך נהר האש".

הפרווה של הזאב אומנם מסתירה חלקית את הצילומים, וכעת החוקרים מפיקים לקחים ומתכננים לשפר את הפרוייקט החדש שלהם, אבל בינתיים, הממצאים, לאנשים שחובבים זאבים ולחוקרים, חשובים.

לפי גייבל, "תחילה חשבנו שהתנהגות הדיג נדירה למדי מכיוון שחקרנו זאבים רבים מקבוצות מרובות ורק קבוצה אחת דגה דגים. הנתונים החדשים מצביעים על כך שההתנהגות עשויה להיות רחבה יותר ממה שחשבנו בתחילה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture