דובר צה"ל

כך מתדלקים מטוס קרב בזמן שהוא טס במהירות מאות קמ"ש • צפו

במהירות עצומה, בתנאי מזג אוויר מורכבים, ביום ובלילה - מטוסי הקרב של חיל האוויר יודעים לבצע טיסות ארוכות טווח בלי לגעת בקרקע. הכירו את היכולות האסטרטגיות הייחודיות ואת המערכות הטכנולוגיות שהופכות את ישראל למעצמה אווירית

בתקופה האחרונה, בתרגיל ביוון, הוכיח חיל האוויר כי הוא מסוגל להטיס עשרות מטוסי קרב למרחק אלפי קילומטרים בלי לגעת בקרקע. גם בתרגיל ה-"רד פלאג" שנערך באלסקה בחודשים האחרונים, הציגו כוחותינו יכולות מתקדמות – כשנדרשו במהלך קרב אווירי ובתנאי מזג אוויר מאתגרים לתדלק מטוסים אמריקניים רבים במהירות.

יכולות מבצעיות אלו, מתאפשרות בזכות מערכת מתקדמת שנושאים מטוסי ה-"ראם" של טייסת 120 ("הבין-לאומית"). "מדובר במערכת ישראלית שפיתחה התעשייה האווירית", משתף רס"ן ע', מפקד גף מכוננים ובומרים בטייסת. "היא מבוססת על מצלמות שמגבשות תמונת מצב תלת ממדית משולבת אינפרה אדום".

"המערכת שלנו היא מהמתקדמות בעולם, ומהווה יתרון איכותי", מדגיש. רס"ן ע', "בעוד שמערכות זרות מבוססות על הסתכלות בחלון ותפקודן מושפע באופן נרחב יחסית מתנאי מזג אוויר ומיום ולילה, המערכת הישראלית מבוססת על אמצעים מתקדמים ויכולה לתדלק גם במהלך סופה, בלילה ולמעשה כמעט בכל מצב".

כמו כן, מצטיינים מטוסי התדלוק של חיל האוויר ביכולת לשאת טונות רבות של דלק במכלים המצויים הן בתוך המטוס והן בכנפיים, וביכולתם להעביר גם מאספקת הדלק המיועדת להם עצמם למטוסי הקרב. "במהלך תרגיל ה-'רד פלאג'", מתאר בגאווה רס"ן ע', "העברנו כמות דלק עצומה למטוסים האמריקניים, מה שאפשר להם אורך נשימה לבצע את משימותיהם. זה ממש שינוי בכללי המשחק".

לדבריו, חיל האוויר יודע לבצע תדלוק אווירי כמעט בלי להאט: "מטוס הקרב מתקדם במהירות מאות קילומטרים בשעה אל עבר ה-'ראם', ומגיע לטווח קצר של קילומטרים בודדים. משם, הם טסים בקצב כמעט זהה, מטוס הקרב מקבל אישור להתקרב, וכשהרמזורים שמפעיל מטוס התדלוק מתירים – ניגש למרכז מעטפת החיבור, מרחק של מטרים מה-'ראם'".

"בנקודה זו, ובאמצעות המצלמות המתקדמות", ממשיך מפקד הגף מטייסת 120. "הבומר מוריד את צינור התדלוק הגמיש והטלסקופי עד לחיבור עם פתח התדלוק של המטוס. משימת התדלוק מושלמת, מתבצע ניתוק ומטוסי הקרב מאיצים וממשיכים למשימות הביטחון החיוניות שלהם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יששששששששששששששששששששןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן

כוחי ועוצם ידי………

יפהההההההההההההה אלופיםםםםםםםםםםםם

מה רבו מעשיך ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו