Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הורה לדחות הרס בתי ערבים; הימין בתזכורת לליברמן

הוראה מלשכת ראש הממשלה הובילה לדחיית פינוי והריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בכפר הפלסטיני סוסיא שבדרום הר חברון. בעמותת רגבים הזכירו את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב וטענו כי נתניהו מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לדחות הריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בכפר הפלסטיני סוסיא שבדרום הר חברון. הריסת הבתים הייתה אמורה להתקיים היום (ג') – אך נדחתה בעקבות לחץ בינלאומי שהופעל על נתניהו. כך דווח באתר ynet. זו הפעם השלישית בחודשים האחרונים שהפינוי נדחה.

הריסת הבתים הפלסטיניים בסוסיא נחשבת לאחד מסמלי המאבק הפלסטיני ביהודה ושומרון ועל ישראל הוטל לחץ בינלאומי כבד, בעיקר בשבועות האחרונים, למנוע את ההריסה שהייתה עתידה לקבל סיקור בינלאומי נרחב. הערכה נוספת היא שההריסה נדחתה בעקבות ביקורם הצפוי בסוף השבוע של שליח הנשיא האמריקני למזרח התיכון דייוויד גרינבלט וג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ וחתנו.

תנועת רגבים, שהובילה את העתירה בבג"ץ כנגד מאחז נוואג'עה, הגיבה להחלטת נתניהו: "בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית בדרום הר חברון", אמרו ברגבים. "נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה כנגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלשתינית".

בנוסף, הפיצו סרטון תזכורת עם דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בן העבר, כאשר כ‏חבר אופוזיציה ביקר ליברמן בסוסיא בשנת 2015, אז טען כי בג"ץ הורס רק ליהודים ולא לערבים, ו"שהחוק עובד רק לכיוון אחד". בשנת 2016 כבר כיהן ליברמן כשר הבטחון, ובביקורו בסוסיא הצהיר כי יממש את החלטת בג"ץ בעמונה ובסוסיא באותה נחישות. "חוק אחד לכל. לא יהיו עוד דחיות".

בתנועת רגבים הוסיפו כי כעת, אחרי שמתברר כי ברגע האחרון בוטל מבצע אכיפה שתוכנן להיום (שלישי) בסוסיא, בהתאם להחלטת בג"ץ, בדיוק בשבוע בו נהרסה שכונת נתיב האבות ותפוח מערב) אמר ליברמן: כמובן שליברמן עדיין לא הגיב, ובעמותה המזוהה עם הימין מקווים כי הוא ידרוש כעת לממש את התחייבויותיו.

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה להחלטה לדחות את פינוי המאחז הערבי ליד סוסיא: "בלתי מתקבל על הדעת ששוב ושוב ידחה קיום פסק הדין והמאחז הערבי 'נאווג'ה' ליד היישוב סוסיא לא יפונה. החלטה זו היא מתנה לרש"פ ולאיחוד האירופי, אשר מנסים בכל כוחם להשתלט על שטחי C בניגוד להסכמים הקיימים. מדובר בשנים של אוזלת יד של מדינת ישראל אל מול פורעי החוק הערביים.

"בשבוע בו ההתיישבות הישראלית קיימה בכאב רב את פסק הדין של בג"ץ הקובע לפנות ולהרוס חלק מבתי שכונת נתיב האבות שבגוש עציון ואת ההתיישבות בתפוח מערב, זו אפליה חמורה לא לבצע את פסק הדין הקובע לפנות מאחז ערבי בשטחי C . כיצד ייתכן שבתים ישראלים מפונים מיושביהם ונהרסים פעם אחר פעם כלאחר יד, ומאחזים ערביים עדין עומדים. אנו דורשים כי פסק הדין יבוצע עד תומו".

תמונות מהמאחז הערבי הבלתי חוקי. צילום: רגבים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלי כיפה בבית כנסת?

האם לליברמן יש פלאפון כשר????????????

ליברמן שכח מה זה להיות ימיני……………. חי חי חי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו