צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הסנטור האמריקני התחייב: "אשוב לסנאט ואקדם הכרה בגולן" • צפו

ראש הממשלה סייר בגולן עם הסנאטור לינדזי גרהאם והשגריר פרידמן שאותם הגדיר כ"ידידים הטובים ביותר של ישראל". גרהאם: "יש באזור הזה היסטוריה יהודית עשירה. אני עומד על אחד המקומות החשובים ביותר במדינת ישראל מבחינה אסטרטגית"


צפו בסיור ובדברי נתניהו וגרהאם. צילום: איתי בית-און/לע״מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר ברמת הגולן יחד עם הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם ושגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן. "אשוב לסנאט בארצות הברית ואעבוד עם הסנטור קרוז להתניע מהלך להכרה בגולן כחלק ממדינת ישראל עכשיו ולתמיד", התחייב הסמנור האמריקני במהלך הסיור.

"ישראל שלטה בטריטוריה הזאת במלחמה על קיומה. האזור הזה נלקח בכוח צבאי משום שהוא שימש כמקום שיגור להתקיף את מדינת ישראל", מר גרהאם והתייחס גם לבעלותה ההיסטורית של העם היהודי על המקום, "יש באזור הזה היסטוריה יהודית עשירה. אני עומד על אחד המקומות החשובים ביותר במדינת ישראל מבחינה אסטרטגית".

לדבריו, ״מה שטוב עבור אמריקה זה ישראל בטוחה, מוגנת ומשגשגת. מדוע?", תהה והסביר, "ערכים משותפים, אויבים משותפים, ומנקודת מבט צבאית – המדינה הטובה ביותר שיכולה להיות לארצות הברית באזור בעייתי".

נתניהו וגרהאם בדרך לגולן. צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

ראש הממשלה אמר בסיור כי, ״אני נמצא כאן עם שניים מהידידים הטובים ביותר של ישראל, שהם גם ידידיי האישיים, לינדזי גרהאם והשגריר דייוויד פרידמן. הסנאטור, זהו אינו ביקורך הראשון ברמת הגולן, אך אני חושב שבכל פעם שאתה מגיע לכאן, אתה יכול להעריך את החשיבות האסטרטגית של נוכחותה של ישראל ברמת הגולן ואת העובדה שאנחנו יוצרים כאן חיים חדשים, חיים ירוקים, עתיד. זה שונה מאוד ממה שהיה כאן קודם".

"רמת הגולן תמיד הייתה חלק מישראל, מאז הימים הראשונים בתולדותינו, והיא בהחלט חלק ממדינת ישראל מאז 1967, ויותר לאחרונה, מ-1981. רמת הגולן היא חלק מישראל והיא חייבת להישאר חלק מישראל לעד. אני חושב שחשוב שהקהילה הבינלאומית תכיר בעובדה הזאת ותקבל אותה, ובמיוחד ידידתנו הגדולה, ארצות הברית".

נתניהו אמר לסנטור הרפובליקני, "אני מודה לך על תמיכתך. אני חושב שאזרחי ישראל אינם יודעים את כל מה שאני יודע על העבודה שעשית בממשלים עוקבים. אין לנו ידיד טוב יותר ואנו מעריכים זאת. תודה, חבר".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: ״מה ששמעתם כאן מהסנטור גרהאם אלו אמירות חזקות מאוד שמבטאות את המדיניות האמריקנית, המדיניות של הנשיא טראמפ, לתמיכה בישראל. הן לוקחות את זה לצעד מאוד קונקרטי – לשמור על הגולן כחלק מישראל, אחרת הגבול שלנו יהיה עם איראן על שפת הכנרת – ואנחנו לא מוכנים לקבל את זה. מאוד שמחתי לשמוע אותו אומר את הדברים האלה. אני חושב שזה כיוון מאוד חשוב ומאוד מאוד מבטיח לביטחון הלאומי שלנו״.

נתניהו, פרידמן, גרהאם, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ועוד. צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חסידי אומות העולם ויש להם חלק לעולם הבא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו