צילום: האו"ם

נשיא טורקיה השווה בין השואה "לטבח שמבצעת ישראל בעזה"

בשיחה עם מוסלמים בניו יורק ארדואן השווה בין השואה "לטבח שמבצעת ישראל בעזה". בנאומו בעצרת האו"ם הציג נשיא טורקיה את מפת החלוקה מ-1947 ואת הצמצום ההדרגתי לכאורה בשטחי הפלסטינים. נתניהו: "מי שטובח בכורדים – שלא יטיף מוסר לישראל"


צילום: איתי בית-און /לע"מ

נשיא טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, נשא הערב (שלישי) נאום בעצרת הכללית של האו"ם, שבו בין היתר ביקר את מדיניות ישראל מול הרשות הפלסטינית. ארדואן הציג את מפת החלוקה מ-1947 לצד מפות נוספות המראות את הצמצום ההדרגתי בשטחי הרשות, ושאל: "מהם הגבולות של ישראל?" בהמשך האשים את ישראל ברצח פלסטינים והצהיר: "טורקיה תעמוד מאחורי אנשי פלסטין כמו שעשתה תמיד".

מוקדם יותר היום ארדואן דיבר עם אזרחים מוסלמים בניו יורק, והשווה בין השואה ליחס הישראלי לפלסטינים: "כשאנחנו מסתכלים על רצח העם הנאצי נגד יהודים, אנו מסתכלים על הטבח ברצועת עזה מאותה נקודת מבט". ארדואן התייחס גם לסוגיה של ירושלים ואמר: "שום כוח או איום לא יוכלו להניא את ארצו מהגנה ושמירה על זכויות פלשתין וירושלים. סוגיית ירושלים אינה נוגעת רק למוסלמים בפלשתין, אלא היא הכבוד של 1.7 מיליארד בעולם האסלאמי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם תוך כדי נאומו של ארדואן באו"ם סרטון והתייחסת לדבריו: "מי שלא מפסיק לשקר על ישראל, מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני – שלא יטיף לישראל. ארדואן, תפסיק לשקר", כך ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר החוץ ישראל כץ, השוהה באו"ם, מסר כי, "אני מגנה בחריפות את התבטאותו האנטישמית של ארדואן שמשווה בין שואת היהודים בידי הנאצים למעשי ישראל בעזה. מי שמפר באופן שיטתי זכויות אדם, רודף באכזריות את הכורדים ותומך בארגון הטרור חמאס הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לישראל. ארדואן תתבייש".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימות בקרוב.
רשע מרושע.

שיחיה רק ככה נוכל להתחזק אחרי כל מה שקורה פה במדינה הרשעה הזאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו