David Cohen/Flash90

הגר"ד יוסף: "אני מתפלל ביחיד – לאדם מעל גיל 60 אסור להתפלל בציבור" • צפו

חבר מועצת חכמי התורה קורא לציבור לשמור על כל ההנחיות: "זה ענין של פיקוח נפש". עוד הוסיף: "מי שהולך להתפלל בציבור ורואה שנמצאים שם הרבה אנשים או שהם לא נמצאים במרחק 2 מטר אחד מהשני או שהם לא שמים מסכות - אסור להתפלל שם"

הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה ורבה של הר-נוף, קורא לציבור לשמור על כל ההנחיות: "חובה קדושה עפ"י ההלכה לשמור על כל ההוראות של משרד הבריאות. זה ענין של פיקוח נפש".

הגר"ד יוסף פוסק כי "מי שרוצה להתפלל ביחיד – יכול לעשות זאת גם לכתחילה", ומספר "אני בעצמי מתפלל ביחיד". עוד פוסק הגר"ד יוסף כי "כל אדם שעבר את גיל 60 או שיש לו איזו מחלות אסור לו להתפלל בציבור – גם לא עם מסכה וגם לא רחוק מהאנשים".

"מי שהולך להתפלל בציבור ורואה שנמצאים שם הרבה אנשים או שהם לא נמצאים במרחק 2 מטר אחד מהשני או שהם לא שמים מסכות – אסור להתפלל שם", מוסיף הגר"ד יוסף שליט"א. הרב יוסף חותם את דבריו כי "לא ייתכן שאנחנו נחמיר במצווה דרבנן של תפילה בציבור – ואנחנו נקל חס ושלום בספק פיקוח נפש".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני אוהב את רבי דוד, היום לא יצאתי למניין בזכות הכתבה הנ"ל

אם אין לך כח להתפלל בציבור על תפיל את זה על ההלכה

אם אין לך כח להתפלל בציבור אל תפיל את זה על ההלכה

יעקב אתה חצוף ואני מוחה בך, ובכלל אני לא מבין מה המערכת העלתה את תגובתך הטיפשית

אברהם צודק

אם שומרים מרחק באיזה עילה אפשר לפטור מתפילה בציבור הרי הווירוס אינו נשאר באוויר ותפילה ביחיד זה מצב של דיעבד ולא לכתחילה ואין בזה סכנת נפשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו