צילום: אלעד גוטמן

לפיד: "ביבי צריך לפטר את אוחנה היום" • צפו

ראש האופוזיציה בפתח ישיבת הסיעה: "נתניהו, אם אתה לא רוצה לעזוב בחרפה עוד כמה חודשים, לך עכשיו. הפגנות דמוקרטיות במדינה דמוקרטית זה ברדק. שר לבטחון פנים שלא מבין את זה, צריך לעוף מהתפקיד"


צילום: ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו, אם אתה לא רוצה לעזוב בחרפה עוד כמה חודשים, לך עכשיו. הפגנות דמוקרטיות במדינה דמוקרטית זה ברדק. שר לבטחון פנים שלא מבין את זה, צריך לעוף מהתפקיד. ביבי צריך לפטר את אוחנה, היום".

"השר לבטחון פנים אמיר אוחנה אמר אתמול על ההפגנות, "אי אפשר להמשיך עם הברדק הזה". כי הוא רוצה שהמפגינים יעמדו בשלשות. עם חולצות לבנות מגוהצות ותמונה של ביבי. אני מודיע מפה לאמיר אוחנה, אפשר להמשיך עם הברדק הזה, והוא יימשך, ואף אחד לא שואל אותך. הוא לא יעשה את זה. הוא שלח אותו. הוא משתמש בו בשביל לנסות להשתיק את המפגינים. כי הם מפ-ח-דים! והם מפחדים בצדק. כבר הרבה שנים לא היתה בישראל מחאה כזו. זה רק יילך ויתחזק".

"אנשים נלחמים על הבית. נלחמים על הפרנסה. האנשים של ביבי מאשימים את המפגינים שזה פוליטי. ברור שזה פוליטי. זו מחאה נגד הפוליטיקה שלכם. פוליטיקה של עסקנים מנותקים שלא מעניין אותם כלום חוץ מעצמם. מדינת ישראל חשובה יותר מבנימין נתניהו. הילדים שלנו יותר חשובים ממנו. זו הבחירה שעומדת בפנינו היום: איש אחד שצריך ללכת הביתה, או מדינה שלמה. בנימין נתניהו, או עתידה, שלומה וטובתה של מדינת ישראל".

"היינו בשבת על הגשרים, עם המפגינים. יש שם מבוגרים וצעירים, שמאלנים וימנים, עשירים ועניים, פריפריה ומרכז. כל ישראל גשר. בשבת הקרובה נהיה שם שוב. זה רק יילך ויגדל. בגלל השחיתות. בגלל השימוש בשנאה. בגלל ממשלת המנותקים המנופחת הזו. נתניהו צריך ללכת כי הוא נכשל בניהול המשבר. כשלון גמור. בריאותי, כלכלי. כל הקואליציה שלו יודעת את זה. כל המדינה רואה את זה".

"הוא צריך ללכת הביתה כי בזמן שכל זה קרה, הוא התעסק בהטבות המס שלו, ובהתקפות על מנדלבליט ועל ערוץ 12. זה מה שהגשרים והכיכרות אומרים לו: מספיק. עזוב אותנו. אם אתה באמת אוהב את המדינה, לך. אם נותרה בך טיפת פטריוטיות, לך. אם אתה לא רוצה לעזוב בחרפה עוד כמה חודשים, לך עכשיו", דברי לפיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו