נתניהו: "מסלול נפרד ליציאה לערים אדומות – ניתן כלים לראשי ערים" • צפו

ראש הממשלה לקראת קבינט הקורונה מחר: "אני אדאג לכך שנצא מהסגר הזה מהר ככל האפשר, אבל בזהירות, באחריות, בהדרגתיות". עוד הוסיף: "אפתח את השמיים, אני אתמוך בפתיחת התעופה. משום שכל המומחים אמרו לי שאין כאן סכנה בריאותית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לישיבת קבינט הקורונה הצפוי להתכנס מחר ואמר כי "אני חושב שכולכם רואים שהסגר שהובלתי, ושהממשלה בסופו של דבר אישרה, הסגר הזה עובד. מספר הנדבקים יורד מדי יום, שיעור ההדבקה יורד מדי יום. זה חשוב, זה טוב, ואני אדאג לכך שנצא מהסגר הזה מהר ככל האפשר, אבל בזהירות, באחריות, בהדרגתיות".

"עכשיו, אני רוצה להגיד לכם שלושה דברים: מחר אני אכנס את ועדת הקורונה והדבר הראשון שנחליט עליו זה על מסלול נפרד ליציאה לערים אדומות. אנחנו ניתן כלים לראשי ערים על מנת לא לסכן את יתר האוכלוסייה. דבר שני, אני אפתח את השמיים, אני אתמוך בפתיחת התעופה. משום שכל המומחים אמרו לי שאין כאן סכנה בריאותית. אנשים ייסעו ישר לשדה התעופה וייצאו החוצה".

"והדבר השלישי, אני מתכוון להביא עוד סיוע כלכלי, יחד עם שר האוצר. משום שאני שומע את המועקה, אני שומע את הקשיים – גם של עצמאים, גם של עסקים, גם של צעירים ואחרים. אנחנו נציע לכם עוד עזרה, אתם לא לבד". עוד הוסיף כי "אני רוצה לשבח את רוב רובם של אזרחי ישראל, ששומרים על ההנחיות, גם האישיות וגם על ההנחיות של הסגר של משרד הבריאות והממשלה. ביחד נצא מזה, ביחד נצליח".

בתוך כך ,שרת התיירות אורית פרקש הכהן מ'כחול לבן' הודיעה כי תגיע מחר לישיבה מיוחדת של קבינט הקורונה כדי להציג מתווה ייעודי שהכינה ולדרוש לפתוח את הצימרים. המתווה המתוכנן הוא לפתוח את הצימרים בלי בריכות, בלי חדרי אוכל, משפחה גרעינית. השרה נפגשה בשבוע החולף עם אנשי מקצוע מתחום התיירות ועם מומחי בריאות הציבור, והכינה מתווה לפתיחת הצימרים.

"השארת ענף האירוח סגור בזמן שפותחים את נתב״ג, היא לא החלטה הגיונית, בהתאם לאפס נתוני הדבקה בצימרים", אמרה. עוד הוסיפה כי "ענף התיירות שנפגע קשה ביותר ולמעשה לא מתפקד כבר חודשים הוא מטה לחמם ופרנסתם של מאות אלפי אנשים, בעיקרם בפריפריה. עלינו לעשות כל מה שניתן כדי לקדם פתיחה של הענף, ולהתחיל לאפשר לכל מי שיכול לחזור ולהתפרנס. הצימרים הנמצאים רובם במרחב הכפרי יאפשרו בתקופה הזו לסייע גם לבריאות הנפש ולאפשר לאורחים ליהנות מהטבע, לאחר חודשים של סגר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו