סוער בהתיישבות היהודית: פלסטינים שרפו ספרי קודש; מתנחלים תקפו ערבי • צפו

ימים סוערים: פלסטינים פשטו על מאחז שהקימו נערים יהודיים והעלו אותו באש יחד עם ספרי הקודש שהיו בתוכו • שעות לאחר מכן, עימותים בין מתיישבים לפלסטינים, שהביאו את הקצין הבכיר לשעבר לקרוא לגירושם - ואת אלמנת הנרצח הי"ד להגיב בתקיפות

תיעוד פלסטיני המופץ ברשת מציג שריפה של מאחז אותו הקימו נערים יהודים סמוך לכפר ראש א-כרכר שבבנימין על ידי מתפרעים פלסטינים, שאף השליכו את ספרי הקודש שהיו במקום לתוך הלהבות.

בסרטון שצולם על-ידי אחד הפלסטינים נראה אחד מהם משליך את אחד מספרי הקודש לאש. במקום פרצו עימותים, וחיילי צה"ל שהגיעו למקום הפרידו בין היהודים לבין המתפרעים הפלסטינים.

תקרית נוספת אירעה שעות לאחר מכן, ליד המאחז אש קודש, משם הפיצו בארגון השמאל הקיצוני יש דין תיעוד של מתנחלים התוקפים פלסטיני בעודם רעולי פנים. צפו בתיעוד:

הפלסטינים טוענים כי הגיעו למקום לתקן עמוד תאורה שניזוק בידי מתנחלים כמה לפני כמה חודשים, המתנחלים טוענים כי הפלסטינים גרמו נזק לשער היישוב ולמצלמות האבטחה.

לדבריהם, "מדובר בפרובוקציה מכוונת וממומנת בידי גורמים מחו"ל במטרה לפגוע בנו והפעם על ידי הקמת משרפה בלתי-חוקית ובור רקב שמשמש לפגרים של חיות ועופות, צמוד ליישובים יהודיים ותוך פגיעה אנושה באקולוגיה ובביטחון האזור. הפעם, הוצתו שדות בפאתי היישוב מכיוון הכפר, נזרקו אבנים ונהרסו שער ומצלמות אבטחה".

מפקד חטיבת בנימין בתחילת האינתיפאדה השנייה, תא"ל (במיל') אילן פז, ששימש לאחר מכן כחבר הקרן החדשה לישראל כתב בתגובה: "הייתי מח"ט בנימין בתחילת שנות האלפיים. המאחז הלא חוקי אש קודש היה שני מופרעים שגרו באוטובוס. ההתפרעויות והאלימות כנגד הפלסטינים היו כמו היום, רק הרבה פחות. היום אש קודש הוא יישוב גדול, מפותח ומתפתח. האלימות-אותה אלימות. עד שלא יפנו אותם ועד שלא ימצו עמם את הדין-זה לא יפסק!".

ענבל רץ גילמור, רעייתו של אש קודש גילמור שנרצח בפיגוע שהתרחש בכניסה לסניף ביטוח לאומי במזרח ירושלים, שם עבד כמאבטח ועל שמו נקרא המאחז, הגיבה לו בתקיפות והזכירה לו את התנהלותו בעבר.

"שלום מח"ט בנימין, נעים מאוד. הרוצחים של בעלי הגיעו עם אישורי VIP מגזרת בנימין, ביצעו את הפיגוע בירושלים וחזרו באין מפריע לגזרה, אחלה עבודה עשית שם. הבנתי שהיית ראש המנהל האזרחי ב-2002, תגיד הפרקטיקה של התעללות בפלסטינים שמוכרים אדמות ליהודים התחילה בתקופתך? פוליטיקאי על מלא", כתבה האלמנה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמו מעניין מאיפה מגיע לו הכוח לעצור את האבן

ימח שם כול הערבים

ימח שמם ויאבד זכרם.

קומו ונעלה אל בית השם.
הפתרון הוא להמשיך.
תורה.
בניה.
ומעשים טובים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture