נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

דיון בכנסת על אסון מירון: ח"כ פינדרוס קרא לשר אמיר אוחנה להתפטר

ועדת הכספים של הכנסת החלה לדון באסון מירון, כאשר היו"ר, ח"כ משה גפני אומר כי המדינה צריכה להחליט אם לסגור את המקום מול כל העם היהודי או להשאירו פתוח ולהשקיע שם כסף • חברי כנסת העלו שאלות על פעילות המכון לרפואה משפטית • צפו

ועדת הכספים החלה הבוקר (שלישי) בדיון לעניין האסון במירון, מספר חברי כנסת קראו לשר לביטחון פנים להתפטר מתפקידו, בהם ח"כ יצחק פינדרוס שאמר כי על אמיר אוחנה "לשים את המפתחות וללכת הביתה". חברי כנסת מהאופוזיציה הסכימו עימו.

בפתח הדיון אמר ח"כ משה גפני בהתייחסות לקיומו ברקע המלחמה בדרום, כי התלבט בנושא אך החליט "שמן הראוי שנמשיך את כל מה שניתן במסגרת ההנחיות של פיקוד העורף, להמשיך את החיים ולא לדחות אותם. נקיים את הדיונים היום ומחר, בהתאם לתוכנית. אנחנו שולחים ניחומים להרוגים ואיחולי רפואה שלמה לפצועים. אנחנו מתפללים לקב"ה שתיפסק שפיכות הדמים הזו ויחזור לכאן שקט ושלווה".

לגוף הדיון ציין ח"כ גפני: "הנושא של מירון, הוא נושא שהיה כאן בכנסת הרבה מאוד פעמים, הדיונים בעניין הזה התקיימו פעמים רבות, אני בשעתו גם הצעתי ומליאת הכנסת גם אישרה ועדת חקירה פרלמנטרית שלא יצא ממנה דבר כי הלכו לבחירות, זה היה בתקופת אולמרט כרה"מ, כולם ידעו שיהיה אסון, רק לא ידעו מתי. ידעו שבהר ללא מקום, עם המון אנשים זה יקרה, ומדינת ישראל עומדת מהצד, כאילו זה לא נוגע אליה. המקבילה של זה הוא הכותל המערבי שם עשו רחבה ענקית, ומקום שמכבד את הבאים בשעריו, והכל לפי אישורים והנחיות, מה שלא קורה במירון".

"אף פעם המדינה לא התערבה, לכל היותר נתנו קצת כסף, הדרך לא דרך, הכבישים לא כבישים, הגישה לא גישה. לא אחזור על ציטוטים שלי במהלך השנים, שאם יש אירוע ביטחוני המציאות היא בלתי ניתנת לתיאור. אין שם מקום, מאפשרים לאנשים להגיע, זה המקום השני המתוייר ביותר, באים אליו אנשים מכל העולם. והמדינה כאילו עומדת מהצד. אי אפשר להמשיך עם זה כמות שהוא, אם רוצים לסגור את המקום, שיקבלו החלטה מול כל העולם היהודי, אם מחליטים שמשאירים פתוח אז צריך להשקיע שם כסף ולהסדיר את כל המקום".

ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי "אנחנו במציאות מטורפת, הכנסת אמורה לפקח על הממשלה, ואיפה שאתה נוגע, הדברים לא עובדים. לעניין מירון אף אחד לא לוקח אחריות, הממשלה לא לוקחת אחריות כממשלה. הגשתי שאילתא לשר לביטחון פנים על ההתנהלות באבו כביר והמעבר לשם, עונה לך השר שמכיוון שזה בחקירה הוא לא יכול לענות. אז אם נקים ועדת חקירה, 20 שנה לא נוכל לקבל תשובות. אז אם זה המצב, שיתפטר ויחזור בסוף הוועדת חקירה, כי הוא לא יכול לעשות שום דבר, והוא לא אשם כמובן".

"המשטרה לא אחראית, שר הבט"פ לא אחראי ולא יכול לענות כי הנושא בבדיקה, משרד הבריאות לא אחראי, אז או שהכנסת תחליף את הממשלה, התנהלות במשטרתית כמו שהיא מתנהלת בלוד ובירושלים לא צריכה להתנהל. למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה".

ח"כ חוה עטיה אמרה במהלך הדיון, "הייתי בקשר עם המשפחות, ושמעתי מהם שההתנהלות וההמתנה היו ארוכים במכון לרפואה משפחתית, וצריך לבדוק את זה, ולקיים דיון על כך". יו"ר הוועדה השיב: "המכון היום איננו מתאים מבחינת גודלו כאשר יש אירוע רב נפגעים, והמשפחות עומדות כאובות. זה לא משהו שאפשר לומר יהיה בסדר, אסור לנו שכמי שמפקח על עבודת הממשלה, להשאיר את המצב כמות שהוא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture