Avshalom Sassoni/Flash90 • וידאו: ערוץ כנסת

שר הבריאות: "שנת הלימודים תפתח כסדרה, נקים מערך בדיקות לילדים"

"שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה - בריאות הציבור. האינטרס הציבורי בלבד. בניגוד להתנהלות שהכרנו בשנה וחצי האחרונות - אצלנו אף שיקול זר לא נכנס למרחב הזה", אמר הורביץ שהודה כי התחלואה צפויה לעלות בקרוב

שר הבריאות ניצן הורביץ אומר היום (רביעי) כי התחלואה בישראל מנגיף הקורונה צפויה לעלות בקרוב. "מצפים לנו חודשים ארוכים של מאבק, הממשלה מפתחת מדיניות של חיים לצד הנגיף".

במקום להצדיק את התמהמהות הממשלה בקבלת החלטות, בחר לתקוף את הממשלה הקודמת: "שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה – בריאות הציבור. האינטרס הציבורי בלבד. בניגוד להתנהלות שהכרנו בשנה וחצי האחרונות – אצלנו אף שיקול זר לא נכנס למרחב הזה".

הוא הוסיף כי "המשוואה כאן מאוד ברורה, מקפידים על ההנחיות עכשיו כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך. אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. אחרי זן הדלתא ייתכן שיצוץ בעולם וריאנט אחר ולכן האסטרטגיה שלנו ברורה: חיים לצד הקורונה. המדיניות שאני מוביל היא מדיניות שמסתכלת קדימה. לא רק על השבוע או החודש הקרוב אלא לתקופת זמן ארוכה".

הורביץ ציין, "אנחנו נערכים לפתוח את שנת הלימודים. המטרה שלנו היא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, באופן מלא. איך? גם כאן, יותר בדיקות – פחות הגבלות".

"אנחנו חושבים שהמעבר לעולמות של בדיקות, בעיקר בדיקות מהירות, עם אפשרות לבדיקות עצמאיות – יבטיח לנו אפשרות לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. בשנה שעברה ילדי ישראל הפסידו כמעט שנת לימודים שלמה. בתי הספר היו סגורים בפרק הזמן הכי ארוך בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. לא נעשה את זה. נפתח את השנה כסדרה ונאפשר זאת באמצעות צעדים שונים וגם על זה צריך לחשוב. כשמקיימים את ההנחיות גם מאפשרים את המשך השגרה כולל פתיחה סדירה של שנת הלימודים".

שר הבריאות המשיך, "מי שמזלזל ולא עוטה מסכה במקום סגור, מי שחלילה מפר בידוד לא פוגע במשרד הבריאות – אלא בחיים של הסובבים אותו ובפרנסה. מקפידים על ההנחיות עכשיו – כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך".

עוד אמר הורביץ: "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר למאבק במגפה. נכון, הוא פחות יעיל מול הדלתא – אבל בכל זאת. אני רוצה להבהיר שיש מספיק חיסונים לכולם. זו פריבילגיה שלהרבה מדינות אחרות אין. כאן הם זמינים לכל אחד ואנחנו קוראים לכולם להתחסן. כל מי שלא התחסן מגיל 12 ומעלה, אז שייצא ויעשה זאת מיד. רוב החולים קשה בשכבות הגיל הצעירות הגיעו למצב הזה כי לא התחסנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture