צילום: ים סיטון

לאחר 11 שנים: גורת אורנגאוטן נולדה בספארי • צפו

טאנה, קופת אורנגאוטן בת 12, המליטה גורה. האב הטרי והמאושר הוא לא אחר מאשר רחמים בן ה-11, קוף האורנגאוטן האחרון שנולד בספארי כשהוריו רוחל'ה ומושון היו כבר מבוגרים מאוד. לבינתיים היולדת ב"חופשת לידה" בחצר שלווה ומלווה בפיקוח המטפלים

סוף סוף אפשר לראות: לפני שבועיים טאנה, קופת אורנגאוטן בת 12, המליטה גורה. במשך ימים רבים לא ניתן היה לצפות בגורה כיוון שאמה החביאה אותה בין זרועותיה ורעמת הפרווה הג'ינג'ית שלה. כעת כשהיא כבר חשה בטוחה יותר ורגועה, היא מרחיקה אותה מגופה וניתן לראות את הגורה החדשה.

האב הטרי והמאושר הוא לא אחר מאשר רחמים בן ה-11, קוף האורנגאוטן האחרון שנולד בספארי כשהוריו רוחל'ה ומושון היו כבר מבוגרים מאוד. אמו הקשישה רוחל'ה מתה כשהיה בן 7.

בזמן שהחל להתרגל לחיים ללא אמו הוחלט להביא לספארי שתי נקבות כדי לייצר המשך לגרעין הרבייה בו הספארי לוקח חלק ולהרבות את קופי האורנג אוטן המצויים בסכנת הכחדה חמורה. שתי הנקבות הצעירות סאטו וטאנה הגיעו מגן חיות בגרמניה.

בגן החיות הספארי סיפרו כי "בכל המלטה של קופי אדם בספארי, נהוגה מסורת של "חופשת לידה" בה אנו נוהגים במשנה זהירות ובמשך כשבועיים שומרים על החצר שלווה ומלווה בפיקוח קבוע של המטפלים". עוד עדכנו כי כעת החל החיפוש לשם באות ט' עבור הגורה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture