דוברות המשטרה

לוחמי מג"ב פשטו על הבית ומצאו 40 ציפורים מוגנות ונשק מסוג M-16 • צפו

הכלבה 'ניקה' של מג"ב סימנה תיק שחור אשר בתוכו נתפסו נשק מסוג M-16, מחסנית מלאה בכדורים ו-3 חבילות של כדורי 5.56 • עוד מצאו מספר רב של כלובים ובתוכם 40 ציפורים מוגנות מסוג חוחית. 6 מתוכן חוחיות לבנות הנחשבות לזן נדיר

חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב חוף הובילה לפעילות מבצעית הלילה של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, אח"מ וכלבני מג"ב, פקחי רשות הטבע והגנים ביחידת קמ"ט שמורות טבע במנהל האזרחי, מת"ק עוטף ירושלים בביתו של חשוד בגידול וצייד לא חוקי של ציפורים מוגנות בעיירה הפלסטינית ענאתא.

הזרוע הארוכה של משמר הגבול אשר משלבת יחידות מודיעיניות עם יכולות מתקדמות, שיתופי פעולה עם כלל גורמי האכיפה השונים ויחידות מבצעיות אופרטיביות הובילה לסגירת מעגל ולמעצרו של החשוד הלילה.

במהלך החיפוש לוחמי מג"ב איתרו חדר בביתו של החשוד ובו מספר רב של כלובים ובתוכם 40 ציפורים מוגנות מסוג חוחית. 6 מתוכן חוחיות לבנות הנחשבות לזן נדיר ובנוסף נתפסו ביצים של הציפורים המוגנות שמקומן בטבע.

סה"כ שווי מוערך של הציפורים שהוחזקו באופן לא חוקי הוא של כ-100,000 ש"ח.

בהמשך החיפוש בבית הכלבה 'ניקה' של מג"ב סימנה תיק שחור אשר בתוכו נתפסו נשק מסוג M-16, מחסנית מלאה בכדורים ו-3 חבילות של כדורי 5.56.

החשוד, בשנות ה-30 לחייו תושב ירושלים (תעודת זהות ישראלית) הועבר לחקירה במג"ב עוטף ירושלים וברשות הטבע והגנים.

ארז ברוכי ממונה אכיפה מחוז יו״ש קמ״ט שמורות טבע במנהל האזרחי: "החוחית היא חיית בר מוגנת והחוק אוסר לצוד אותה, לסחור בה או להחזיקה. בזכות שירתה הייחודית, היקף תופעת הציד שלה חוצה מגזרים והסחר בה נרחב. המנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, פועלים לאתר חוחיות בשבייה ואנשים המחזיקים חוחיות בבתיהם שלא כחוק. החוחיות יועברו לאישוש ובדיקה לפני השבתם לטבע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture