יציאת אפגניסטן: המונים צועדים אלפי קילומטרים במדבר • צפו

שדה התעופה בקאבול נסגר אבל אלפי אפגנים ממשיכים לברוח מהמדינה מאימת הטליבאן • אלפים צועדים קילומטרים רבים ברגל באזור הגבולות עם פקיסטן ואיראן, בתקווה להגיע לטורקיה ומשם לאירופה: "קול התינוקות הבוכים מהדהד בהרים"

מרחק של 1,600 קילומטר מפריד בין אפגניסטן לטורקיה אך הדבר לא מרתיע את אלפי האפגנים הנמלטים רגלית ממדינת הטליבאן, מפחד מה יעשו להם מחבלי ארגון הטרור הקיצוני שהשתלט על המדינה אחרי יציאת ארה"ב.

בתיעוד שהופץ ברשת ניתן לראות את האלפים צועדים באזור הגבול עם פקיסטן ואיראן בתקווה להצליח להגיע לטורקיה, ומשם לעבור למדינות אירופה ולנסות לבנות את חייהם מחדש.

שדה התעופה הבינלאומי בקאבול הושבת אחרי סיום הנסיגה של צבא ארה"ב בהוראת ממשל ביידן למרות שהשאירו מאחור אמריקאים ומשתפי פעולה אפגנים, ולמדינה אין חוף ים – כך שאין להם ברירה כי אם לצעוד קילומטרים ארוכים ברגל כדי להצליח לברוח.

פליט שכבר עשה את המסלול סיפר, "אחרי יותר מארבע שעות של הליכה, הגענו לעמק וחיכינו לחשכה. בערך ב-10 בערב האיראנים הגיעו וביקשו מכולנו קוד, מילת מפתח. אז, אחרי שכל אחד מצא את המבריח שלו, חילקו אותנו לקבוצות, כל קבוצה עם המבריח שלה".

"ואז פנינו לכיוון איראן, קבוצה אחר קבוצה. עברתי שם כמה פעמים בעבר. אז היו שם אולי 200 איש, אבל הפעם היה כאוס. היו שם אלפים. ראיתי נשים, תינוקות, גברים מבוגרים. אני זוכר את קול התינוקות הבוכים מהדהד בהרים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכו תדעו אולי גלגולים של מצרים שעשו לנו אותו דבר במצרים…
רק להם אין ניסים של ה'

הפלסטינים חולמים על היום שהיהודים כולם (כולל חברי שלום עכשיו ובצלם…) יצעדו כך במדבר סיני, בבריחה מארץ פלסטין.
כמובן, רק הניצולים.

וזה חלום של רובם ככולם, כולל הישראלים שהוכיחו לאחרונה את כוונותיהם.
לא של ראשי החמאס.

רק מעדכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture