איראן: הכטב"מ המתאבד המאיים על ישראל – בפעולה בעיראק • צפו

משמרות המהפכה תוקפים יעדים בחבל כורסידטן שבעיראק, באמצעות שיגור רחפנים מתאבדים • בעבר נחשף כי איראן שלחה לתימן "רחפנים מתאבדים" המסוגלים להגיע לישראל - וכעת לראשונה ניתן לראות את כלי הנשק שלהם בפעולה בזמן אמת

משמרות המהפכה האיראניים פתחו היום (חמישי) במתקפה נגד יעדים בחבל כורדיסטן שבעיראק, אחרי שלטענתם ארגונים הפועלים מהמקום ביצעו "פעולות טרור" בתוך שטח המדינה.

בתקיפות, כך לפי תיעודים שפרסמו כלי תקשורת המזוהים למשמרות המהפכה, נעשה שימוש בכטב"מ מתאבד, מסוג "שאהד" 129. מדובר בתיעוד ראשוני של הרחפן המתאבד בפעילות מבצעית.

לפני מספר חודשים דווח כי איראן שלחה לתימן כטב"מים (כלי טיס בלתי מאויש) מסוג שאהד-136, הידועים כ"רחפנים מתאבדים", המסוגלים להגיע למרחק של עד 2,200 קילומטרים – ובכך אפילו להגיע לישראל.

לפי הפרסום במגזין האמריקני "ניוזוויק", הרחפנים התגלו בצילומי לוויין. לפי מומחה שעוקב אחר הפעולות של איראן באזור, "בטהרן שלחו מל"טים מתקדמים לעמיתיהם בתימן. הם פורסים או מכינים את הרחפנים האלו כדי לבצע תקיפה נגד כמה מטרות שנמצאות בטווח שלהם".

אותם רחפנים, עליהם מעמיסים חומרי נפץ, מתרסקים, או במילה אחרת: מתאבדים, על המטרה שלהם – כך שחומרי הנפץ שלהם מתפוצצים ומשמידים את המטרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture