עימותים אלימים בדרום הר חברון: יהודים ופלסטינים נפצעו • צפו

אורחים ששהו במהלך חג שמחת תורה באזור, הותקפו באבנים על ידי מחבלים ערבים - וחזרו כדי לנקום • במקום פרצו עימותים שהובילו לפציעתם של שלושה יהודים ושני פלסטינים. כוחות הביטחון עצרו יהודי אחד ופלסטיני אחד שהתפרעו

הפלסטינים פרסמו תיעוד וטוענים כי מאות מתנחלים הגיעו לכפר מופקרה שבדרום הר חברון ויידו אבנים לעבר פלסטינים. חלקם הגיעו עם אלות וגרמו נזק לרכוש, בין היתר למכוניות ולחלונות בתים. ילד פלסטיני בן 3 נפצע בראשו מאבן שהושלכה לעברו ואושפז בסורוקה במצב בינוני.

בנוסף, חייל ישראלי נפצע קל מאבן שנזרקה לעברו. למקום הגיעו כוחות צבא ומשטרה. פלסטיני אחד ויהודי אחד נעצרו. בנוסף, כמה מתנחלים נלקחו לתחנת המשטרה כדי למסור עדות.

מדובר בקבוצה של אורחים שהגיעו להתארח בחג שמחת תורה באזור, שהותקפו באבנים על ידי מחבלים פלסטינים בעת שטיילו בשטח. הם חזרו כדי לנקום – ובמקום התפתחו מהומות ועימותים אלימים.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי סיפר, "עם צאת החג קיבלתי דיווחים מצד מספר גורמים, תושבים וגורמי ביטחון בהר חברון. התמונה המסתמנת היא מורכבת, ביחוד שמי שהשתתף בה הם אורחים ולא תושבים, הטוענים כי הם הותקפו באבנים וגורמי הביטחון חוקרים את האירוע".

"דרכנו אינה באלימות לא כנגד חיילים ולא כנגד ערבים. מי שאחראי על שמירת הביטחון באזור הם גורמי הביטחון בלבד. הפלסטינים שפלשו לאדמות מדינה באזור מנסים מידי שבוע לחמם את הגזרה עם התפרעויות ושיתופי פעולה עם אנרכיסטים. אני רואה בחומרה את תקיפת רכבו של רבש"צ חוות מעון באבנים ופציעתו כמו גם עוד פצועים נוספים. אני מקיים שיחות עם הצבא, השב"כ והמשטרה כדי לקבל את תוצאות החקירה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture