רעולי פנים: כך עצרו בטורקיה את "המרגלים של המוסד" • צפו

מומחה לטורקיה מסביר מדוע הדיווח על חשיפת "המרגלים" אינה כוללת פרטים מזהים או הוכחה שמדובר בישראלים: "לפני שבוע, ארגון הביון הטורקי עצר מרגלים איראנים. יש סיכוי שהחשיפה הזו היא כדי להנמיך את הלהבות מול איראן"

התקשורת בטורקיה מפרסמת היום (חמישי) תיעוד בו ניתן לראות לכאורה כיצד עוצרים את "המרגלים הישראליים", אותם חשודים שנעצרו לכאורה בטורקיה בחשד שריגלו עבור ארגון המוסד הישראלי. בוידאו רואים את הלוחמים רעולי פנים וחמושים, עוצרים את החשודים.

ד"ר חי איתן כהן ינרוג'ק, מומחה לטורקיה ממכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון ומרכז דיין אומר הערב לחדשות 12 כי "בכלי התקשורת הטורקיים דיווחו על הפרשה באופן מעורפל ולא מסרו את זהות העצורים. בתקשורת הטורקית דיווחו שמשימתם הייתה לעקוב אחרי סטודנטים פלסטינים שלומדים באוניברסיטאות בטורקיה ושהם ניסו לקבל מידע מסווג על פעילותם במדינה, אבל לא נמסרה כל ראייה שיש בין העצורים אזרחים ישראלים".

ד"ר ינרוג'ק אומר שלא מדובר בתקדים, כיוון שגם בשנת 2013 טורקיה עצרה מרגלים ישראלים לכאורה שנטען שהם סייענים של המוסד – ואף הסגירה אותם לאיראן.

לדבריו, ייתכן שפרסום דבר המעצר היום נועד כדי להפחית את המתיחות בין אנקרה לטהרן: "רק לפני שבוע, ארגון הביון הטורקי פעל במזרח המדינה ועצר מרגלים איראנים. יש סיכוי שהחשיפה הזו היא כדי להנמיך את הלהבות מול איראן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture