ايران اينترنشنال

הנשיא לשעבר שובר שתיקה ומתראיין דווקא לערוץ איראני • צפו

משה קצב, נשיא מדינת ישראל שהורשע וישב בכלא, שובר שתיקה של עשור ומתראיין לתקשורת האיראנית להם סיפר על החיים כילד בטהרן ומביע תקווה ש"היחסים בין ישראל לאיראן יחזרו להיות חיוביים" • המראיין: קצב חושב שהוא חף מפשע

צילום: ايران اينترنشنال

הנשיא לשעבר משה קצב התראיין לראשונה מאז שחרורו מהכלא, ועשה זאת דווקא בראיון לערוץ טלוויזיה איראני המזוהה עם האופוזיציה ופועל מלונדון. קצב, שהורשע בעת שהיה הנשיא וריצה עונש מאסר, שובר שתיקה של עשור לערוץ איראן אינטרנשיונל.

מי שמראיין אותו, הוא כתב הערוץ בישראל, באבק יצחקי, שמציג אותו בפרומו של הראיון כך: "הוא נולד עם השם "משאלה" ושם המשפחה "קצב" בעיר יזד שבאיראן ובגיל חמש עזב איראן והגיע לישראל". קצב עצמו מספר, "אני הייתי בן שנה כשעזבנו את יזד, גרנו ארבע שנים בטהרן".

קצב מתראיין חלקית בעברית וחלקית בפרסית, ובין היתר הוא אומר כי "איראן הפכה להיות גורם הרסני לשלום באזור שלנו אבל אני עדיין מאמין שיום אחד נחזור להיות בקשר ידידותי עם איראן", סיים בהבעת תקווה.

יצחקי סיפר בראיון לחדשות 12 כי הראיון היה באווירת "פרסי מול פרסי על כוס של תה עם מי ורדים כדרך המסורת". קצב מתעקש שהוא חף מפשע וכי הפלילו אותו. כיום, הוא הולך כל בוקר לבית הכנסת, חוזר לביתו, קורא הרבה ספרים, ומנסה להיות כמה שיותר עם הילדים והנכדים.

העיתונאי הסביר כי בריאיון היה חשוב לקצב לפנות אל העם האיראני בפרסית ולדבר איתם על כך שישראל היא לא האויב שלהם. בפרומו ששוחרר לקראת הריאיון אמר קצב: "באיראן היה לנו טוב, עלינו לארץ כשהיינו ילדים. מאז המדינה נחרבה ואני עוד מקווה שהיא תחזור להיות מה שהייתה".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השיטות הסדומיות של השמאל בארץ עוברות כל גבול של טירוף ושחיתות מה זה להעליל עלילות ולהכניס לכלא כל מי שלא נראה להם מה זה זה עובר כל גבול חייבים לשים לשחיתות הזאת סוףףף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture