חוזר למקור: 'ובנוחה יאמר'- יצירתו של מאיר וידרקר • צפו

ביצוע מרהיב ומעורר השראה בקליפ חזנות של החזן יעקב רוזנפל המבצע שוב את אחת מיצירותיו של המלחין מאיר (מרטין) וידרקר • האזינו ליצירה שהיא עונג צרוף גם מבחינה ויזואלית

מאיר (מרטין) וידרקר, העומד לציין בימים אלו את יום הולדתו ה-80, צבר הספקים והישגים מרשימים בחייו, אך דווקא בשנות הגבורות, חוזר המלחין אל השורשים המסורתיים של הנגינה, היכל הנגינה היהודי.

מוצאה של משפחתו של מאיר ממזרח אירופה, בלבוב וגליציה, פולין ואוקראינה, השפות והמנהגים מימי ילדותו הועממו במשך השנים אך המשיכו לחיות בזכרונו של מאיר וכך גם השירים היהודיים שהיו מושרים במשפחתו כשהיה ילד.

בשנים האחרונות, תשוקתו של מאיר הייתה להלחין "ניגונים" – כלומר מנגינות ייחודיות בסגנון חסידויות ויזיניץ, באבוב, סאטמאר, שהשפיעו עליו בילדותו.

לפני כשנה, סיים וידרקר להלחין 10 מנגינות לזמירות השבת, השירם קובצו באלבום 'שבת המלכה'.

עתה, הוא מוציא תחת ידיו יצירה חזנית נוספת על הפסוקים הנאמרים בעת הכנסת ספר התורה להיכל "ובנוחה יאמר". גם יצירה זו כקודמותיה, מבוצעת ע"י החזן יעקב רוזנפלד, בעיבודו של המנצח והמעבד הנודע מנחם בריסטובסקי.

צפו והסכיתו לקליפ המושקע המלווה את יצירת החזנות 'ובנוחה'

נהניתם? הנה טעימה נוספת של יצירה המשלבת חזנות ושירה חסידית, המתמזגים זה אל זה בחופשיות.

שלום עליכם מתוך האלבום שבת המלכה

0 Responses

  1. חלש מאוד. נוטה למינוס. אני משער שרמת הקליפ לחזן מתחיל היה נשמע מצויין. אני לא יודע אם זה בגלל החזן שהקול שלו ברמה נמוכה ואפילו צורמת או בגלל שהביצוע שלו לא הכי הכי. טוב דעה שלי..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו