8 שעות של שַׁלְוָה: סרטון הווידאו המרגיע ביותר בעולם

תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם: מיליוני אנשים מכל רחבי העולם נרדמים לצלילי פכפוך המים וציוצי הציפורים, בסרטון ווידאו ארוך במיוחד, המתעד יותר מ-8 שעות של מחזה בראשיתי ופסטורלי • בעלי הפרעות שינה מקוריאה ועד אפריקה מדווחים כי מצאו בו את הפתרון לבעייתם המציקה, ובמוסדות רפואיים נחשבים מנסים להרגיע עמו נפגעים במצב פוסט-טראומטי • מעוניינים לנסות גם אתם? הנה הוא לפניכם

אי שם בצפון אירלנד, במחוז נידח בשם לייטרים, זורם בהשקט ונחת נהר בינוני בגודלו, בין נוף מפעים של ירוק-עד. יום ולילה לא ישבות מששת ימי בראשית.

הנהר, 'בונט' שמו, יכול היה להישאר אלמוני למשך עוד שנים רבות, אילולא תושייתו של אחד מתושבי המחוז, ג'וני לאוסון, אמן במקצועו. האיש העמיד מצלמת וידאו בסמוך לנהר, ובמשך 8 שעות ו-20 דקות ברציפות תיעד את זרימתו הרגועה של הנהר בינות לשפע הירוק הצומח מסביב.

לאוסון העלה את הסרטון לרשת לפני כשנתיים, ובדברי ההסבר המצורפים אליו כתב כי מטרתו לשמש מוזיקת רקע מרגיעה תוך כדי לימוד עיוני או שינה וכהרפיה מרגיעה לשלל צרכים. הוא אמנם התכוון לדבריו בכל הרצינות, אולם גם הוא לא תיאר לעצמו מה מידת התאוצה שיתפוס הגימיק.

אנשים מכל רחבי העולם גילו את הסרטון המרגיע, והחלו להשתמש בו ברצינות להרפיה, בעיקר כתרופה לנדודי שינה. מאז עלה הסרטון לרשת הוא צבר יותר מ-7 מיליוני צפיות, כאשר בימים האחרונים המספר מזנק כלפי מעלה בקצב מסחרר, והצופים מדווחים על רוגע נפשי מופלא השורה עליהם עם ההאזנה לקולות הציפורים ופכפוך המים.

לאוסון עצמו סיפר לכתב ה-BBC שראיין אותו, "אנשים שסובלים מהפרעות שינה החלו לכתוב אלי מרחבי העולם – מצפון קוריאה, מהרפובליקה המרכז אפריקנית, מבייג'ינג וכמובן מרחבי הממלכה המאוחדת. הם מספרים לי כיצד הצפייה בווידאו שלי מפילה עליהם שינה".

למרבה ההפתעה או הגיחוך, גם מוסדות רפואיים מובילים מתעניינים בתופעה. בבית החולים 'יוניברסיטי קולג" בלונדון בודקים עתה את האפשרות להשתמש בווידאו על מנת לצמצם התרגשות ומתח אצל המאושפזים במחלקות טיפול נמרץ, "הורדת רמות המתח הפוסט טראומטי מוסיפה לסיכויי ההתאוששות של החולים", אמרה פסיכולוגית בבית החולים.

אז האם מדובר באמת בגילוי מפעים של הכוחות שטבע הקב"ה בבריאה או שמא כל העניין הוא פסיכולוגיה בגרוש ו'פלצבו' לעפעפיים? אתם מוזמנים לצפות ולשפוט בעצמכם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים זה עובד! גמרתי את כל הסרטון ונרדמתי!

תפרגנו לנו את כל ה8 שעות מעניין לראות מה קורא

עוד בקשה יש אפשרות להעתיק את הסרטון?

לא רואים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו