הגר"ד יוסף לנשים הרפורמיות: "תקימו לכם כותל בבית המשפט העליון"

"מדובר באנשים שאין להם קשר ליהדות, הכל רק להכעיס" אמר חבר מועצת חכמי התורה במעמד חלוקת "פרס שר הדתות 2015" ל-21 מועצות דתיות בהשתתפות גדולי תורה • הרב הראשי הגר"ד לאו איחל: "שבשנה באה הנהלת המשרד תתקשה לבחור מבין המועצות הדתיות את המצטיינים"

מעמד נכבד התקיים בטקס פרס השר 2015 שהתקיים בכפר המכביה במעמד גדולי תורה, רבנים, שר הדתות ח"כ הרב דוד אזולאי, המנכ"ל עו"ד עודד פלוס וכל צוות המשרד, ראשי המועצות הדתיות מכל רחבי הארץ. המועצות הדתיות המצטיינות נבחרו על ידי וועדה שכללה את מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, נציג החשבות, נציגת הלשכה המשפטית, נציג אגף הסדרה פיקוח ובקרה ונציג השר.

המועצות נבחנו על פי מדדים מקצועיים של מנהל תקין, שירותיות, התייעלות, איזון תקציבי ותרבות תורנית ועוד. המועצות הדתיות הזוכות נחלקו לקטגוריות על פי גודלן היחסי.

לאחר קבלת הפנים, התקיימה ארוחת ערב חגיגית כשאת שולחן הכבוד מפארים: הרה"ר לישראל הגר"ד לאו, הגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה ובעל ה'הלכה ברורה', הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, הגר"י אריאל רבה של רמת גן, השר לעניני דת הרב דוד אזולאי, המנכל עו"ד עודד פלוס, מר שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (9)

את המעמד פתח הגר"ד לאו הרה"ר לישראל, שבירך את השר הרב דוד אזולאי על הרעיון להעניק את הפרס והכרת התודה לאותם אלו ראשי המועצות הדתית, אשר בתפקידם עמלים ומשתדלים להאהיב שם שמים לציבור הרחב ביום יום. הפגישה של הציבור זה איתכם ועל כן ראוי ונכון לכבד אתכם ולהכיר לכם תודה, 'לפרסם עושי מצוה' כדי שגם אחרים ילמדו וילכו באותה דרך יפה. אני תקוה שבשנה באה הנהלת המשרד תתקשה לבחור מבין המועצות הדתיות את המצטיינים והלוואי שיתאפשר לתת פרס לכל המועצות הדתיות בהמשך קידוש שם שמים.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (12)

הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, כולנו באנו לכאן כדי להכיר ולהוקיר את עבודת הקודש וקידוש ה' שנעשה על ידכם שאתם ראשי המועצות הדתיות עושים, אתם המראה של הדת במדינה ולכן כל מועצה דתית, כל עובד מועצה שמקבל את האזרח בכבוד ובהארת פנים, מקרב אותם הוא מקדש שם שמים, ואני רואה זאת כל יום ומספרים לי כאלו שנפגשו לראשונה בחייהם במועצה הדתית, וקיבלו מענה חיובי ויפה, על זה מגיע לכם פרס הוקרה והערכה.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (13)

הגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה ציין בשבח המשרד לעניני דת, משרד העוסק ברוחניות של תושבי המדינה לכל קשר יהודי עם התורה והמצוות הכל עובר דרך משרד הדתות. ב"ה אני מאוד שמח שמי שעומד על המשמר ומי שממונה על כך זה ידידי השר הרב דוד אזולאי שאני מכירו שנים רבות, חרוץ חכם ונבון, נאמן ישר ומעבר לכל, יש לו תכונה נדירה של מידות מיוחדות שקשה למצוא אנשים כאלו בפרט במערכת הפוליטית.

"בתקופה רגישה בה אנו נמצאים כאשר בימינו אנו נאבקים עם אנשים שלא מעניין אותם רוחניות, כל רצונן זה כוחניות לקנטר ולהכעיס כמו נשות הכותל שמשום מה החליטו שמגיע להם זכויות, מה זה? זעק הרב דוד יוסף, אם אני יחליט יום אחד לפתוח בית חולים למחטים סיניות וכי המדינה תממן לכך בית חולים מיוחד??, הרי אין דבר כזה, ולצערינו מגיעים כאן כת הזויה ששבת לא איכפת להן, נשים שכל מטרתן זה לבוא להכעיס כנגדנו להשתולל ולהתפרע מידי ראש חודש ברחבת הכותל המערבי ונכנעים להן, מדובר בכאלו שאין להן שום קשר ליהדות, כל הרפורמים והקונסרבטיבים אין להם קשר ליהדות כלל!!!

"זו דת שמנסה להיות קצת דומה ליהדות, אבל תראו מה קורה איתם, הם הולכים אחורה הם מחתנים יהודי עם גויה, הגיורים שלהם זה צחוק אחד גדול ולצערינו הרב, דווקא הדבר המוזר הזה כ"כ, רוצים לתת להם הכרה ואנו בכוחותינו הדלים צריכים להתמודד כנגד הדברים הללו, ליד המקום הקדוש לנו שריד בית מקדשינו הכותל המערבי, אתם רוצים לטמאות את הכותל, תלכו בבקשה תקימו לכם כותל בבית משפט העליון, הכותל המערבי הוא שלנו של היהדות ואנו ניאבק ונעמוד על כך לא ננוח ולא נשקוט.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (14)

בסיום דבריו, שוב דיבר בשבחו של השר הרב אזולאי על היוזמה הברוכה של הענקת פרס השר למועצות דתיות המספקים שירותי דת, אתם נמצאים בתפקיד חשוב מאוד וראשון במעלה, אתם מפגישים את תושבי המדינה עם התורה וקיום מצוותיה, אתם דואגים שיהודי שנכנס למועצה הדתית יאמר תודה רבה בשמחה, עלו והצליחו.

הגר"י אריאל רבה של רמת גן הצטרף לשלל הברכות וציין לשבח את עבודתם של המועצות הדתיות על כל מחלקותיהן בשירות נאה לציבור הפונים בכל ימות השנה. וציין שפרס השר חשוב מאוד על מנת להמשיך ולעודד את המועצות הדתיות כל מקום בארץ.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (15)

את משא הברכות חתם השר לעניני דת ח"כ הרב דוד אזולאי שבפתח דבריו התיחס למצב הבטחוני ונשא תפילה להחלמת הפצועים.

"אני שמח היום לחלק ל-21 ראשי מועצות דתיות את הפרס, אני יודע עד כמה היה קשה לקבל את ההחלטה מי אמור לקבל את הפרס, אבל את זה אשאיר למנכ"ל החרוץ שלנו עו"ד עודד פלוס וזו העת לברכו ישר כח, חברַי ראשי המועצות הדתיות, כשאני רואה אתכם בערב הזה ואת העבודה הרצופה יום יום, אין ספק שאירוע כזה נותן לי כוחות להמשיך ולפעול למען שירותי הדת במדינה ישראל, אני מרגיש חובה נעימה לעשות את זה.

"אני רוצה לציין כי במשך השנים היו נותנים את פרס השר, אך השנה הכפלנו מ-2 מליון ש"ח ל-4 מליון ש"ח ואני רוצה רק שתדעו, את הכספים הללו השגנו מכספים קואליציוניים מתנועת ש"ס בראשותו של השר הרב אריה דרעי שבהסכם הקואליציוני השגנו תקציבים נאים, ופעלנו שנקבל חלק מזה כדי לשפר את השירות במועצות הדתיות, כי זה הציבור ששלח אותנו היכן שאנו נמצאים כאן. ולכן אני רוצה בהזדמנות זו לברך את השר הרב אריה דרעי להמשיך הלאה לחזק את התורה בישראל וביחד נרים את קרנה של התורה, וסיים בתודה וברכה לכל אלו אשר פעלו להצלחת ערב מוצלח זה.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (16)

בשלב זה נקראו 21 ראשי המועצות הדתיות הזוכים לבוא לדוכן הנואמים לאות כבוד והערכה ולקבל את גביע פרס השר 2015 הזוכה, וכן 'תעודת הוקרה הערכה' עם המילגה המכובדת.

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (6)

ראשי המועצות הגיעו בלווית בכירי עובדי המשרד והודו בהתרגשות לכבוד השר הרב דוד אזולאי ופמליתו על העידוד והתמיכה בכל עת המלווה את המועצות הדתיות בכל מקום שהם.

בסיום אמר השר הרב דוד אזולאי ל"יום ליום": חשוב לי להביע את רגשותי בהערכתי לאנשי העשייה. אלה שבשבילם עבודת הקודש היא עבודה יום יומית- האנשים שהם זרוע הביצוע של המשרד לשירותי הדת, של מהפיכת השירות. האנשים שהם החלון לדת ולמסורת לאוכלוסיה כולה. אנשים שיודעים לקבל את הציבור בחיוך ובאוזן קשבת גם ברגעים משמחים כמו הרישום לנישואין וגם במקרים מצערים של פטירה. בערב זה אני רוצה לומר לכם תודה על עבודת הקודש והמסירות ושתמשיכו עוד בתפקידכם לייצג בכבוד ובנאמנות.

ראשי המועצות הדתיות זכו לקבל שי מיוחד וחשוב את סדרת ספרי "אורחות מרן" – הנהגותיו בהלכה של מרן זצוק"ל.

לאחר קבלת הפרס אמר הרב אורן מלכה יו"ר המועצה הדתית ל"יום ליום", כי חברי המועצה ועובדיה שוקדים כל העת על שיפור השירות לציבור. הזכיה והערכה שקיבלנו זו בעצם השתתפות של כל עובדי המועצה יחד אשר מתמסרים בכל נפשם לתת שירות ומענה טוב ומעולה לתושב בכל ימות השנה ועל כך מגיע להם תודה מיוחדת. אין ספק שהדירוג של המועצה הדתית והפרס החשוב מביא כבוד לעירנו שדרות ותקותינו כעת לפעול יחד ולעשות יותר למען התושב בכל המחלקות שבמסגרת המועצה הדתית ולעמוד בקריטריונים של המצויינות.

צילום: אהרון מיכאלי
כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (1)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (2)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (3)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (5)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (7)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (8)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (10)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (11)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (17)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (18)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (19)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (20)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (21)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (22)

כנס פרס שר הדתות למועצות דתיות (23)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו