צפו: מה קורה כשטייס קרב מחליט לשתות באמצע הסיבוב?

מה קורה כאשר טייס קרב מוזג לעצמו כוס מים באמצע הטיסה? האם המים יישפכו עליו כאשר המטוס יעשה סיבוב באוויר? צפו בסרטון מתוך תא הטייס

הסרטון המרשים הזה מציג את הטייס צולל לתוך השמיים, תוך כדי שהוא מוזג לעצמו מים לתוך כוס רגע לפני שהוא מסיר את החלק התחתון של המסכה שלו ולוקח לגימה.

לרגע לא נראה שקורה כאן משהו יוצא דופן, אבל חדי העין יבחינו שהשמיים פתאום נראים בחלק התחתון של תא הטייס – כלומר, המטוס התהפך בעודו באוויר ב-180 מעלות, אבל הטייס לעומת זאת ממשיך לשתות בניחותא מבלי לשפוך טיפה אחת או לחנוק את עצמו.

התופעה המדהימה הזאת מתרחשת הודות לכוח הצנטריפוגלי. לא נטריד אותכם עכשיו עם שיעור פיזיקה, רק בקצרה: הכל תלוי במהירות התנועה של הגוף המסתובב. במטוס הקרב, שנע מן הסתם מהר מאוד, הכוח חזק יותר ומצליח להתגבר אפילו על כוח המשיכה שמושך את המים כלפי מטה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי צריך שיעור בפיזיקה? פשוט תסתכלו על הביסה במכונה כשהוא עושה סחיטה! הבגדים לא נופלים למטה כשהם מגיעים למעלה, אלא נשארים צמודים לדופן המכונה המסתובבת מהר.

זה ממש לא נכון כי במכונת כביסה בגלל המים זה נהיה כמו דביק הכביסה ובגד נוגע בבגדתנסו לשים רק פריט אחד קטן ותראו אם הוא נופל או לא וחוץ מזה גם אם תראו שבמכונת כביסה זה לא נופל כי זה לא אותו מהירות, במכונת כביסה זה מסתובב הרבה יותר מהר ולכן זה לא נופל נקודה למחשבה

עזבו מכונת כביסה.
שכחתם איך ילדים מעמידים שני כוסות מים בצידי מטאטא ומסובבים במהירות, המים לא נשפכים גם אם הם מוטים על צידם.

חחח פתים…
למזוג הוא מצליח.. אפילו שהמוטס מסתובב..
גם לשתות הוא מצליח…
רק לשפוך לא?

החוק בפיזיקה נכון בהחלט, אבל לא במקרה שלנו..

בסרט מסויים זה כן קרה
המים נפלו ללמטה, מה קרה לחוק? יש לכם הסבר?

מדובר כאן בסימולציה בלבד, שום דבר לא אמיתי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו