בחסדי שמים: סוכלו פיגועים המוניים בצפון הארץ

לבית במשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר כתב אישום כנגד 6 תושבי הכפר רג'ר בגין תכנון שורה של פיגועים באתרים הומי אדם • המטענים, אותם קיבלו חברי החוליה מחיזבאללה, אותרו בחורשה סמוכה למטולה לאחר שחקלאי שעובד במקום הבחין בהם

פרקליטות מחוז צפון הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שישה נאשמים מכפר עג'ר (שלושה אחים, בני דודים וחברים), בגין עבירות ביטחון חמורות, ובהן סיוע לאויב במלחמה, ריגול, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר, ניסיון ליבוא נשק ועבירות נוספות.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד עדית עמיר ועוה"ד רועי אלפסי, עולה כי בשנת 2003 הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום כנגד סעד קהמוז (אביהם של האחים – דיאב,יוסף וג'מאל) ויוחסו לו עבירות סמים וביטחון מול מי ששיתף פעולה עם ארגון חיזבאללה. בשנת 2006, במהלך ניהול משפטו, נמלט סעד ללבנון ומאז הוא משמש כסוחר סמים, הפועל בשירות החיזבאללה.

החל מסוף שנת 2015, קשר הבן דיאב קשר עם אביו סעד לבצע הברחות סמים מלבנון לישראל. האב סעד הנחה את דיאב לרכוש שני מחשבים שבאמצעותם יקיים קשר עם מפעיליו בחיזבאללה, באמצעות העברה וקבלה של הודעות דוא"ל מוצפנות. בהמשך הונחה דיאב ע"י מפעיליו בחיזבאללה לרכוש מכשיר טלפון סלולרי לצורך ביצוע צילומים עבור הארגון, וכך הוא עשה.

במהלך החודשים מרץ – אפריל 2016 תואמה בין דיאב לבין החיזבאללה הברחה מלבנון אל ישראל באמצעות חילופי הודעות דוא"ל מוצפנות. בהמשך, ולפי ההנחיות, פגש דיאב באזור הגדר בפעילי חיזבאללה, שהמתינו בצידה הלבנוני של הגדר, וקיבל לידיו שתי חבילות שהכילו 2 מטעני חבלה מאולתרים וכן סכום של 5000 דולר. עוד עולה, כי בחודש מאי השנה התבקש דיאב ע"י חיזבאללה לאתר מקום לביצוע פיגוע בחיפה. דיאב הבין כי מטעני החבלה מיועדים לביצוע הפיגוע והודיע למפעיליו כי הוא מוכן לבצע פיגוע.

בשל החשש כי בחיפה מותקנות מצלמות אבטחה רבות, סבר דיאב כי עדיף לבצע את הפיגוע המתוכנן במקום אחר, וחיפש יעד חלופי לביצוע הפיגוע. סמוך לאחר מכן, בעת שנסע דיאב באזור צומת טורעאן, הבחין בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים וחשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום. ביום 30.7.16 נמצא התיק ע"י אזרח שהגיע לחורשה, ומטעני החבלה נתפסו ע"י משטרת ישראל במקום.

עוד נאמר בכתב האישום, כי בסוף חודש אוגוסט האחרון ובשל החשש כי מציאת התיק תוביל למעצרו, החליט הנאשם להסתיר את שני המחשבים באמצעותם קיים את הקשר עם מפעיליו בחיזבאללה. הנאשם הכניס את שני המחשבים לשקית אותה הסתיר בתנור עצים, שנמצא בחצר ביתו.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל.

במקביל להגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו