שרים בתשובה • ארז לב ארי: גדלתי בבית עם רגש דתי, נהנה לשמור שבת

ארז לב ארי ממליץ לחילונים לשמור שבת כי זה כיף להתנתק ליום אחד מהעולם, מקיים מצוות והולך לשיעורי תורה • "אם יש איזו סוגיה שאני מתחבט בה, פתאום אני נקלע לשיחה שאני מרגיש שהקב"ה שולח לי - אני לא חושב שרע יורד מלמעלה, ואני סומך על הבורא שהוא יודע מה הוא עושה"

חג הסוכות כבר עבר, אך מפאת קוצר הזמן לא הספקנו לעלות את כל כתבות פרויקט שרים בתשובה העוסקים בזמרים שגילו את עולם היהדות. אנו נמשיך בימים הקרובים בעז"ה לפרסם את הכתבות בנושא. הפעם: על ארז לב ארי.

"אני שם כיפה כל הזמן ומשתדל לא להגדיר את זה יותר מדי", אומר ארז לב ארי בתגובה לשאלה האם הוא מגדיר עצמו כאדם דתי. בראיון למאקו הצהיר בעבר כי הוא שומר תורה ומצוות. "ההתקרבות התחילה לפני עשר שנים, התחלתי לשמור שבת, קצת שיעורים, שיחות עם חברים. אני לא מרגיש שזה שלב אצלי בהתחזקות, לא אהיה חרדי עוד שנתיים, אני סטאטי, יהודי שומר מצוות. אני לא יכול להגדיר את עצמי דתי, בטח לא חרדי, אבל הרגש הדתי חזק".

בראיון אחר סיפר: "עוד כילד היו לי שיחות עם אלוקים. הבית של סבתא שלי היה בית שיש בו רגש דתי. חוץ מתקופה קצרה בצבא, כשהייתי צנחן ונתנו לי להרגיש שאני מאד חשוב ורציני וחזק ויודע הכל… תמיד הייתי כזה. פשוט לקחתי את זה עוד צעד קדימה, ולא בצורה קיצונית. שמירת שבת למשל זהו משהו שנורא טוב לי שכופה עלי לא להתעסק בכל הדברים שאני עושה כל השבוע…יום שלם שאני לא מעשן בו, יום של חשבון נפש ומשפחה, יותר התכנסות פנימה, לימוד, ספרים. זו מתנה בעיני. זה לא עול".

"אם יש איזו סוגיה שאני מתחבט בה, פתאום אני נתקל בקטע מסרט או נקלע לשיחה שאני מרגיש שהקב"ה שולח לי. לפני שנתיים הבן שלי, נהוראי, ישב בחדר, ותוך כדי משחק הוא שואל אותי בנונשלנטיות: 'תגיד, אבא, אתה אוהב אותי?'. אני אומר לו: 'מה זה אוהב? אני אוהב אותך יותר מאת עצמי!', ואז הוא אומר: 'ואתה בכלל אוהב את עצמך?'. לילד אין מודעות, הוא לא קרא ספרים של רבי נחמן, אבל משהו דיבר דרכו, כאילו מישהו רצה לשאול אותי את השאלה הזאת. על זה אני מדבר. אם אתה מחכה שהקב"ה יירד אליך בכבודו ובעצמו וידבר אתך, אתה חצוף. אבל אם תפנה מקום, אתה יכול לשמוע את התשובה שלו דרך סיטואציה אחרת. כשאתה לא מאמין, והכול אצלך הוא מקרה, לא תראה את זה".

ארז לב ארי שר לפרויקט "צמאה" את כי אנו עמך של חב"ד:

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו