אייכלר: אי שילוב נשים? מותר לחרדים להקים מפלגה חרדית

בנאום בכנסת התייחס הח"כ האגודאי להתערבות בג"ץ בנושא אי שילוב נשים במפלגה, תמה מדוע השופטים אינם נבחרים על ידי האזרחים והזהיר כי התערבות בנושא מהווה ערעור על הדמוקרטיה


חבר הכנסת ישראל אייכלר התייחס היום בנאום שנשא במליאת הכנסת לדרישת בג"ץ ממפלגת אגודת ישראל לנמק מדוע אין נשים ברשימה לכנסת.

"מדוע לא יתקיימו בחירות כלליות, ביום הבחירות לכנסת, גם לבתי המשפט. אם שופטי בית המשפט העליון רוצים לקבוע כללים ומיגבלות לזכות ההתאגדות המפלגתית לכנסת, מדוע האזרחים לא יקבעו מיגבלות לזכות ההתערבות של בתי המשפט. מדוע לא ישולבו מליוני הבוחרים, בבחירת שופטים לבית המשפט העליון.

לדברי אייכלר, "יש לזכור, כי זכות ההתארגנות המפלגתית אינה טובה שהמדינה מעניקה לאזרחיה והיא אינה יכולה להגביל את זכותם של הגימלאים להקים מפלגה לקשישים ולדתיים להקים מפלגה דתית ולערבים להקים מפלגה ערבית. גם אם לא היתה כאן מדינה יהודית, מותר ליהודים החרדים להקים מפלגה חרדית וכך היה בפולין ובסיים הליטאי ובעוד מקומות.

"יש מדינות במזרח התיכון בהן השליטים קובעים מה יהיה הרכב הרשימות בפרלמנט, תראו מה קורה שם.

אייכלר הוסיף כי "עצם המחשבה ששופטי בג"צ ישללו את זכותה של אגודת ישראל לקבוע את הרכב רשימתה אך ורק על פי מה שיורו לה גדולי התורה שליט"א, זאת הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה בגלל ונגד האזרחים החרדים בפרט. זכותנו לחיות בארץ אבותנו, על פי רצוננו ושום שלטון יהודי או שלטון מתנכר לא יוכל לכפות עלינו אורחות חיים.

"מי שמכחיש את זיקתה של ההלכה והמסורה המקובלת על גדולי התורה של אגודת ישראל ובוחריה, אינו שונה מועידת אונסק"ו המכחיש את הזיקה היהודית לכותל המערבי. אנו בזים לאונסק"ו כך יש לבוז לכל נסיון להצר את זכויות האדם החרדי לבחור את נציגיו".

האם בג"ץ יחייב שילוב נשים ברשימת אגו"י לכנסת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו