הנפטר הגיע בחלום: תחזירו את החוב שלי על סך מאה שקל

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, סיפר כי אחיו, הרב יוס'ל שנפטר השבוע, הגיע בחלום אל רב בישיבת המקובלים וביקש ממנו למצוא יהודי שהוא חייב לו מאה ש"ח • "אני לא יכול לעבור את שבעת הרקיעים בגלל החוב"

במהלך ניחום אבלים אצל הגרי"ד גרוסמן, סיפר הרב את הסיפור הבא: "הגיס שלי הגאון הרב נפתלי נוסבאום גאון ידוע בירושלים, דיין, מתקשר אלי אתמול בלילה ומספר לי שהוא נותן שיעור כל לילה דף היומי בבית הכנסת אור הצפון בירושלים. הוא יצא מבית הכנסת אתמול והוא שומע אדם עומד וצועק מה אני יכול לעשות שאני לא יכול להשיג את הרב גרוסמן. אז הוא שאל אותו מה אתה רוצה מהרב גרוסמן .

"אז הוא אומר לו תשמע אני לומד בישיבת המקובלים והרב עדיה קרא לי היום ואמר לי תחפש את הרב גרוסמן ותגיד לו שבאה אלי נשמה היום ואמר ששמו יוסף גרוסמן שהוא אח של הרב גרוסמן והוא לא יכול לעבור את השבעה רקיעים בגלל שהוא חייב 100 שקל לרב דוד אוחיון ממגדל העמק.

"הגיס שלי התרגש מאוד חיפש אותי ונתן לי את האברך הזה, והאברך הזה סיפר לי את הסיפור הזה. התקשרתי לרב דוד אוחיון וסיפרתי לו את הסיפור. אז הוא אומר לי: נתתי לו כמה פעמים אבל לא התכוונתי שיחזיר לי. לא עוברת חצי שעה הרב אוחיון מגיע לכאן בריצה ואומר לי אישתי הזכירה לי שבפעם האחרונה שנתתי לו כסף אמרתי לו אבל תזכור להחזיר לי."

והוסיף הרב גרוסמן: "בזמן הסתר פנים כזה שאנו חיים שעל הדור שלנו נאמר אנוכי הסתר אסתיר את פני בעת ההיא, ה' מגלה לנו מסר משמיים שיש דין ויש חשבון ובגלל 100 שקל שאני חייב למישהו אני לא יכול לעבור את שבעת הרקיעים".

את הדברים סיפר בעת שעובדי רדיו קול ברמה נחמו אותו. ההקלטה מובאית כאן באדיבותם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב הדאיה ולא הרב עדיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו