מרן שר התורה הורה: לא לפרסם שראש הישיבה חלש

תחילה, כאשר סיפרו למרן הגר"ח קנייבסקי על חולשתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, הורה שלא לפרסם את הדבר ברבים. רק לאחר האשפוז, התיר לפרסם • וגם: מדוע נפלה תרדמה על מרן הגראי"ל שטיינמן באחד מליל השבתות? - ההסבר של מרן שר התורה שליט"א

בעולם התורה ובהיכלי הישיבות, מרבים בימים אלו בתפילות לרפואתו האיתנה בקרוב של מרן רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא שטיינמן שליט"א, בתוך שאר חולי ישראל.

כאשר הגיעו בתחילת השבוע לספר למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א על מצב בריאותו המידרדר ועל חולשתו של מרן ראש הישיבה שליט"א, הורה שלא לפרסם את הדבר ברבים, במענה לשאלה האם להודיע לציבור לקרוע שערי שמיים בתפילות ובתחנונים.

רק לאחר שאושפז מרן הגראי"ל שטיינמן במרכז הרפואי מעייני הישועה בעקובת דלקת ריאות קלה ומצוקה נשימתית, התיר רבי חיים לפרסם זאת על מנת שיעתירו בתפילה לרפואתו השלימה. "מובא במדרש שהצדיקים הקב"ה מוסיף להם ימים, ולכן תמיד אפשר לבקש עבורם שיאריכו ימים אי"ה", ענה שר התורה.

מרן הגר"ח הוסיף כי מה שמבקשים בכל שמונה עשרה בברכת על הצדיקים "ועל זקני עמך בית ישראל" אין הכוונה לזקנים סתם אלא לזקני הדור שהם גדולי ישראל שנמצאים איתנו בכל דור, שעליהם אנו מבקשים באופן מיוחד בכל תפילה.

צפו: שר התורה מאחל רפואה שלימה לראש הישיבה

בעלון דיברי שי"ח מובא כי בימים האחרונים הביאו לגר"ח את הספר החדש על מרן 'רבי אהרן ליב' שטיינמן, וכשקיבל שר התורה את הספר לידיו עיין בו הרבה ולא הניחו עד שגמר לעיין בו.

אחד המעשים הנפלאים המובאים שם, הנו על הקפדתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שלא להשתמש בחשמל המיוצר בשבת על ידי יהודים. בשבת אחת בטעות נשאר החיבור למערכת החשמל הרגילה, הנוכחים החליטו בבית מרן ראש הישיבה שלא לספר לו על כך שלא לגרום לו צער גדול, והנה הם שמו לב לתופעה מעניינת: באותו ליל שבת נפלה על מרן הגראי"ל עייפות גדולה שלא כהרגלו, והוא התנמנם על הסטנדר במהלך לימודו, כך יצא שהוא לא קרא לאור החשמל באותו ליל שבת.

לאחר מעשה סיפרו את הדברים למרן הגר"ח והוא הגיב: "בודאי מן השמים הביאו על הגראי"ל את העייפות הגדולה כדי למנוע ממנו שימוש בחשמל שאינו כשר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אגב, כן דרכו של מרן הגר"ח שליט"א, בשאר חולי עמו ישראל, לא לפרסם, ומסתבר בכדי שלא יצטרכו יותר זכויות שהרי הנס גדול יותר בשביל רפואת החולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו