עימות בכנסת על רקע פינוי עמונה: "נחיל את החוק הישראלי על יו"ש על אפם ועל חמתכם"

עימות במליאת הכנסת בין סגן שר הביטחון לח"כים הערבים בעקבות אמירתו שפינוי עמונה מיותר כי הערבים לא יגיע לעבד את האדמה בדיוק כמו בעמונה ב-2006 ומגרון לפני חמש שנים • "נבנה ביהודה שומרון לא 5500 יחידות דיור אלא עשרות אלפי יחידות דיור"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) התייחס בדקות האחרונות בנאום במליאת הכנסת, למראות הפינוי בעמונה, תוך שחברי הכנסת מהרשימה המשותפת מפריעים לדבריו וצועקים. סגן השר פתח בהזדהות עם תושבי עמונה ואמר: "היום הוא יום כואב, יום שבו 400 משפחות יהודיות מפונות מבתיהן, והטרור המשפטי של ארגוני השמאל הקיצוני נוחל ניצחון נוסף בקרב, אבל לא במערכה.

"אני כואב יחד איתן את כאבן  של המשפחות בעמונה ובוחר להשמיע קול זעקה ומחאה דווקא מבית הנבחרים של מדינת ישראל. בית הנבחרים שבימים הקרובים יעביר את חוק ההסדרה, במידה רבה- בזכות מאבקם העיקש של תושבי עמונה".

בהמשך, סגן השר בן דהן מתח ביקורת על התנהלות המדינה שהובילה לפס"ד החלוט לפנות את עמונה  ולפסיקת בג"צ הצפויה: "מפלגת הבית היהודי קיבלה מצב נתון של תשובות מדינה והתנהלות ממשלתית ארוכת שנים שהובילה ליום הכואב והעצוב הזה. למרות זה, לא ויתרנו. השקענו ימים ולילות בניסיון למנוע את היום הזה, למנוע פינוי של יהודים שהתיישבו בארץ ישראל ועשו מעשה ציוני של הקמת יישוב. אנחנו עדיין מחכים לפסיקת בג"צ ומקווים שניתן יהיה להעתיק את היישוב לחלקות סמוכות".

סגן השר אמר כי גם חברי כנסת מהשמאל צריכים להזדהות עם כאב הפינוי:  "חבריי חברי הכנסת, ביום זה, לא יכול להיות לב של יהודי שלא כואב את פינוי אחיו מבתיהם. זה לא משנה מהיכן הוא בארץ או באיזו תפיסה פוליטית הוא מחזיק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו