הראשל"צ בפניה לרה"מ: "אל תחריש לנוכח הפגיעה בקברים יהודיים"

הראשל"צ רבי יצחק יוסף נשא הבוקר דברים בטקס לציון 25 שנים לפיגוע בבאנס-איירס • במהלך נאומו פנה הראשל"צ לראש הממשלה שהיה במקום וביקש ממנו לפעול למניעת מעשי איבה נגד יהודים בארצות הברית • צפו בדברים

הטקס לציון 25 שנים לפיגוע ברצחני בשגרירות ישראל בבאנס איירס: בין המשתתפים בכנס היה גם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שאף כובד לשאת דברים.

בנאומו פנה הראשון לציון לראש הממשלה ואמר לו "עשה ככל שביכולתך למנוע את חילולי הקברים ואת ההתגברות האנטישמיות אשר גברו בארצות הברית בתקופה האחרונה".

הראשל"צ הרחיב ואמר: "בזמן הזה שבו אנו מציינים את אירוע השנאה הזה בתפוצות מן הראוי לנצל את הבמה הנכבדת הזו ולבקש ממך אדוני ראש הממשלה ומאנשי משרד החוץ שלא להחריש מול תופעת חילול בתי הקברות היהודיים שלצערי נחשפנו אליהם בימים האחרונים בארצות הברית".

לדבריו, "קולכם הוא הקול אותו מצפים לשמוע אחינו שבגולה, עיניהם נשואות אליכם, עשו כל שביכולתכם למנוע את מעשי האיבה האלה".

בדבריו הזכיר הראשון לציון כי ביקר בקהילה היהודית בארגנטינה וביקר במקום הפיגוע: "יחד עם ראשי הקהילה היהודית נחשפתי לטרור הנורא שהכה בבני הקהילה, אבל ראיתי גם את תקומתה של הקהילה את שיקום ההריסות ואת הפריחה היהודית במקום, זהו עם ישראל, עם שעובר רדיפות לאורך אלפי שנים אבל תמיד ידע לקום, התנערי מעפר קומי לבשי בגדי תפארתך עמי".

//www.jdn.co.il/news/world_news/809449

//www.jdn.co.il/news/world_news/809090

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו