יהיר: לפיד מתנהל כמו ראש ממשלה ומקים קואליציה

בצל הסקרים הצופים לו ניצחון, מתנהל יאיר לפיד ביהירות האופיינית לו ומקים קואליציה דמיונית בה יהיו חברים מפלגות הליכוד והעבודה, כאשר הוא עומד בראשה • את הכתוב בתנ"ך כי אַל יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ, הוא כנראה לא שמע

"אם אבחר לראשות הממשלה, הטלפונים הראשונים שלי יהיו לליכוד ולעבודה מפני שמדינת ישראל צריכה אחדות וזה טוב אם תהיה ממשלת אחדות לאומית", אמר היום יאיר לפיד. "כמובן שאחרי שנדבר עם הליכוד והעבודה כל מפלגה אחרת במדינת ישראל מוזמנת ונדבר איתה, במפלגות הציוניות, היהודיות", הוסיף.

לשאלת המראיין בתנחת הרדיו שם עלה היום לפיד לשידור האם ממשלה בראשותו תצרף את הרשימה המשותפת השיב: "לא, אני חושב שעוד לא בשל הזמן ואני חושב שמפלגה שבתוכה יושבת בל"ד עם חנין זועבי, באסל גטאס ושונאי ישראל ממש לא יכולה לשבת בממשלה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/816752

בסוף השבוע, בניסיון להסביר מדוע הוא מתנגד להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אמר לפיד: "אני לא אוהב משחקים פוליטיים". אם הממשלה נופלת – נלך לבחירות, אם הממשלה לא נופלת – לא נלך לבחירות. כאן משחקים ב'נדמה לי', אבל מהותית אין שום אפשרות להציג ממשלה חלופית".

"לא תוקם פה ממשלה על חוד קולה של חנין זועבי, אני חושב שזה לא לגיטימי שהיא תקבע את גורלה של ישראל", הצהיר בראיון ליעקב איילון. השבוע פורסם כי דווקא לפיד היה המוביל העיקרי של רעיון אי האמון הקונסטרוקטיבי – החלפת ממשלה ללא בחירות – שאושר בכנסת לפני כשלוש שנים, המאפשר הפלת ממשלה בהצבעת אי-אמון יחד עם ממשלה אחרת שמקבלת את אמון הכנסת במקומה.

"בזכות חוק המשילות שיזמה וקידמה יש עתיד", נכתב באתר המפלגה, בעמוד המציג את הרפורמות שקידמה המפלגה כשהייתה בממשלה, בכנסת ה-19, "הצעות אי אמון יוגשו באופן קונסטרוקטיבי. צעד זה יצמצם את האפשרות לבחירות שלא במועדן כתוצאה מתרגילים פוליטיים וניסיונות לסחטנות פוליטית, וימנע הדחה של ממשלה, אלא אם כן ישנה חלופה ריאלית וממשית".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג תקף השבוע בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני את לפיד המסרב לאפשר את החלפת הממשלה ללא בחירות. "יאיר לפיד שיזם את הרעיון של אי האמון הקונסטרוקטיבי וזה מופיע במצע, צריך להחליט האם הוא פועל מתוך אינטרס אישי או מתוך אינטרס לאומי. הוא לא יוכל שלא להצטרף להצעת אי אמון כזו אם תגיע".

בראיון היום לאתר וואלה אמר לפיד, "זה דבר טבעי שלראש ממשלה מכהן יש יתרון, אבל אני לא עוסק בזה. אני קם בבוקר ועובד. יש לנו כלכלה, יש לנו צבא מדהים והכי מוסרי בעולם, אני פוגש את האנשים הכי טובים בעולם, אבל יש חור בטנק הדלק: מערכת פוליטית שמתעסקת רק בעצמה ובמשחקים הפנימיים שלה".

הוא דוחה את הסברה ולפיה בחר לקרוץ ימינה לאחר הבחירות האחרונות, בניסיון לגשר על הפער בין מפלגתו ובין קולות בוחרים הנרתעים ממנו. "הספין הוא תקשורתי, זה לא ספין פוליטי. יש לי עמדות מורכבות, ואני לא חושב שעשינו שום דרך. מהיום הראשון, מספר שתיים ביש עתיד היה רב שגר בהתנחלויות. אנחנו מתעסקים באי קיצוניות". לדבריו, זו פרשנות צינית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יצא ממנו כלום, ותזכרו טוב מה שכתבתי פה

כל כולו אומר יהירות ותו לא
התנועות המבט המבע הכל יהירות, אך תוכן? חלש.

גם אצל טראמפ אמרו הסקרים וזה אני ישאל אתכם ומה המיאות מי היום הנשיא באמריקה וחוץ מזה אפלו שכן ינצח בבחירות לא יוכל להקים קאולציה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו