פילוג באופוזיציה: בחירות או ממשלה חלופית?

מושב הקיץ של הכנסת נפתח היום, ובאופוזיציה כבר שבו להתווכח פומבית האם במקרה ובנימין נתניהו נאלץ לפנות את כסאו, יש צורך בהקמת ממשלה חלופית או שמא ללכת לבחירות חדשות • לפיד מעריך: הבחירות יתקיימו עוד השנה. צפו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בישיבת מפלגתו לסכסוכים הפנימיים בתוך הקואליציה ואמר כי להערכתו, הכנסת תלך לבחירות מוקדמות בתוך כשנה. "במדינות מסודרות, בהנחה שאנחנו מדינה מסודרת, כששר אוצר מציג תכנית כלכלית ושואלים אותו מה חשב על זה ראש הממשלה והוא עונה 'הוא לא יודע על זה', אתה יודע שאין הרבה זמן שהעסק הזה יימשך", ציין לפיד.

"כמה זמן זה ייקח? עוד חודש עוד חודשיים. הערכה שלנו – זה ייקח שנה", הדגיש לפיד. "לא תקום ממשלה חלופית כי אין שום מספרים שמאפשרים את זה. אם וכאשר הממשלה תיפול נלך לבחירות וכך צריך להיות". אך גם ביום הראשון של פתיחת מושב הקיץ, באופוזיציה לא כולם מאוחדים סביב אותה דעה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר בפתח ישיבת סיעת במחנה הציוני כי "ראש הממשלה כתמיד מעדיף את שרידותו האישית על פני טובת המדינה. זהו ראש ממשלה חרדתי, העוסק מבוקר עד ערב בהעמקת הקרע בעם, בהחלשת החברה בישראל, בפגיעה בדמוקרטיה, ובפגיעה בלכידותה של ישראל אל מול אוייביה. תפקידנו כנבחרי ציבור הוא לשים את המדינה לפני המפלגה, את טובת הציבור על פני טובתנו האישית".

"לכן יצירת גוש פוליטי אלטרנטיבי הוא צו השעה. אי האמון בנתניהו חוצה את מחנות הימין והשמאל ושותפיו של נתניהו לממשלה מבינים בכל יום שעובר, יותר ויותר את הסכנה המוחשית שבהמשך כהונתו. עלינו להיות מוכנים לרגע בו יסיים את כהונתו, והוא קרוב, בו נידרש לשרטט ולקבוע כיצד תיראה המדינה ביום שלאחר נתניהו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהיר!יהיר! לא משנה בחירות עוד חודש או חודשיים השנה, אתה לא תהיה "ראש ממשלה" במקרה הטוב יו"ר האופזיציה. תמשיך לעקם את הראש שלך ואנחנו נעקם את האף עליך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו