צה"ל מציג: ג'יפ האמר ללא נהג • צפו

בצה''ל מציגים פיתוח חדש שייכנס לשימוש מבצעי בשנים הקרובות: האמר אוטונומי. הכלי מבצע כעת נסיעות אוטונומיות בפיקוח של מפעיל מרחוק. הכוונה היא להרחיב את המערכת הזו לכל סוגי הרכבים הצבאיים, משאיות וכלים נוספים. צפו

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל עובדים כעת על פיתוח ג'יפ האמר ללא נהג שמופעל מרחוק. בבסיס הניסויים בדרום ראשון לציון עורכים בימים אלה בדיקת היתכנות להאמר שמונע ונוסע ללא נהג כחלק מפיתוח ראשוני של כלי רכב שיישא ציוד מבצעי עבור הכוחות בשטח אויב.

בדיקת ההיתכנות הוכיחה עצמה עד כה באופן מוצלח יחסית בנסיעה בכביש ובתמרונים בשטח פתוח ובשיפועי צד. על גבי ההאמר מותקנת מצלמה שמשדרת אל המפעיל שנוהג מרחוק בקרון הפעלה ממוזג במרחק של עד כשלושה קילומטרים. בהמשך צפוי טווח זה לגדול. כמו כן, הציגו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה רכב אוטונומי נוסף, סבל חי"ר, שיכול לשאת ציוד עבור לוחמים בתימרון וגם הוא מופעל מרחוק בצורה בטוחה. הסבל האוטונומי זכה לשם "פרו רובוט".

בצה"ל הדגימו גם נסיעה בתוך הנגמ"ש הגלגלי החדש "איתן", שנמצא על סף כניסה והצטיידות לחטיבות החי"ר. ל"איתן" יהיו יכולות הגנה אקטיביות נגד טילי נגד טנקים וכן יכולת לנסיעה מהירה ועבירה יותר כשהוא נושא לוחמים בתא נוח וממוזג שמתוכו ניתן לצפות במסכים שמחוברים למצלמות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבעיה שאנחנו משלמי המיסים, משלמים על המשחק הזה למבוגרים!
האמר וטנק בשלט רחוק, והוא להנאתו, משחק בזה שוב שוב,
אכן, מחזה משעשע, אבל מי בסוף משלם את הדלק?
מי משלם משכורת לחיילים שעומדים שמה שעות ומשחקים בזה?
זה אחד מהבזבוזים הקטנטנים שנעשים שמה

מגניב !!!

למגיב על בזבוז כסף. לידיעתך ה"משחק "הזה אם יתממש יחסוך בחיי אדם (נניח צריך להוציא חיילים ממקום מסוכן) וכו'

למה יש גלגל ספר כאילו אם יהיה פנצ"ר מי יחליף אותו???

מה יותר פשוט יהיה לאויבינו פשוט לעלות ולקחת רכב אחד כזה כבר הכינו להם שם כסא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו