סער 6: הספינה החדשה של חיל הים שתגן על אסדות הגז

מכ"ם עוצמתי, מנחת מסוקים וכיפת ברזל ימית: הכירו את ספינת "סער 6" החדשה של זרוע הים, שהולכת להגן על אסדות הגז והמים הכלכליים של ישראל. הספינות עתידות להיכנס למבצעיות בין שנת 2020 לשנת 2022 • צפו

משימת ההגנה על הנכסים האסטרטגיים במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל היא משימה ראשונה במעלה. זאת במיוחד לאור העובדה שעד שנת 2020, 75% מייצור החשמל יבוסס על גז טבעי מאסדות שנמצאות במרחב המים הכלכליים.

כדי להגן על אותן אסדות גז, תצטייד זרוע הים בארבע ספינות מגן חדשות – ספינות "סער 6", שיהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל מהים.

הודות למערכת נגד טילים ויירוט ירי, המבוססת על מכ"ם "אדיר" וכמות מיירטים גדולה ומשמעותית, לספינה תהיה יכולת להתמודד עם ירי תלול מסלול לעבר האסדות, ואיומים אפשריים נוספים. בנוסף, הספינות יצוידו בנשקים מיוצבים ומבוקרים, כמו כיפת ברזל ימית וטילי ברק 8, שיוכלו להתמודד עם כלל האיומים העל מימיים, הן יהיו בעלות יכולת בניית תמונות מהשטח ומהאוויר במרחב המים הכלכליים ויכולת לשהות בים לפרקי זמן ארוכים.

גם מנחת מותאם למסוקי "סי-הוק" יהיה ב"סער 6", וזאת כדי שהם יוכלו לטוס לטווחים ארוכים ולאורך זמן, וכך יספקו מעטפת הגנה בזמינות מידית.

הספינה, כאמור, נמצאת בהליכי פיתוח, ועד כה הותאמו ממדיה לכמות המיירטים הנדרשת ומערכותיה ליכולות הלחימה של האויב, שורטטו צורת גוף ומבנה, סודרו מערכות פלטפורמה (אמצעי הנעה ומערכות עזר) ובוצעו ניסויים הנדסיים לבחינת הספינה במצבי ים קיצוניים. בשנת 2018, בניית הספינות תחל והן עתידות להיכנס למבצעיות בין שנת 2020 לשנת 2022.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נראה לכם הגיוני שאנחנו, (המדינה), נשלם מכספי המסים שלנו את הסטילי"ם שישמרו על רכושו הפרטי של יצחק תשובה? וזאת למרות שזה נכס אסטרטגי למדינת ישראל, יתכבד מר תשובה היקר ויממן מכיסו הפרטי את הסטי"ל שישמור על אסדתו, לא נראה לכם???

פשוט מאד כי אם לא אז תשלם את זה במחיר של דלק יותר יקר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו