דובר צה"ל

חודש וחצי לאחר הפיגוע: נעצר המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל

בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל בשכם נעצר הלילה עבד אל חכים עאדל, שנמלט לאחר הרצח בכניסה לאריאל לפני כחודש וחצי. יחד עם המחבל הרוצח נעצרו עוד מספר חשודים שסייעו לו במסע הבריחה והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון

המחבל שרצח לפני כחודש וחצי באריאל את הרב איתמר בן גל נעצר הלילה בפעילות צה"ל ושב"כ בשכם – כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. על פי הודעת שב"כ עבד אל חכים עאדל, בן 19, נעצר "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל".

עוד נמסר כי מעצרו הוא "שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו נעצרו ונחקרו מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים למקום הימצאו של המפגע". על פי ההודעה עאדל נעצר יחד עם חשודים נוספים שהועברו לחקירה בשב"כ.

הפיגוע אירע בטרמפיאדה של צומת אריאל – מקום שבדרך כלל מאובטח על ידי כוחות הביטחון. לאחר שנדקר, רץ בן גל לכיוון אוטובוס שעמד באזור, דפק על שמשת הדלת – והתמוטט במקום. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, תוך כדי פעולות החייאה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו כעבור זמן קצר. בן גל, תושב הר ברכה שבשומרון שעבד כמחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

מיד לאחר שדקר את בן גל למוות, עאסי נמלט מהמקום והשליך את הסכין מידו. קצין צה"ל בחופשה שזיהה את הסיטואציה רדף אחריו ופגע בו עם רכבו. המחבל הצליח לקום ונמלט בעזרת רכב שאסף אותו לאחד הכפרים הפלסטיניים באזור.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בעקבות המעצר של עאסי: "המעגל נסגר. יידע כל מחבל רוצח שנשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה מודיעינית מוצלחת".

בתוך כך, הלילה המשיכו לפעול כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה" במרחב הכפר ברטעה בעקבות פיגוע הדריסה על הציר סמוך לכפר יעבד, בו נהרגו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד.

הכוחות ביצעו סריקות לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים במספר יעדים ברחבי הכפר ונמצאו חלקי כלי נשק ורובה אוויר מאולתר. דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל ימשיכו לפעול לסיכול ומניעת הטרור ושמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל".

כמו כן, במהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "עציון״ בכפר "בית סחור" תפסו הכוחות כספי טרור בשווי אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד הכספים המשמשים לטרור.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וחיילים. כל החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו