Hadas Parush/Flash90

אושר בקריאה ראשונה: התקנת מצלמות בבתי חולים סיעודיים

ביוזמת סגן שר הבריאות : אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת התקנת מצלמות בבתי חולים סיעודיים לשם הגנה על חסרי ישע. ליצמן: ״נדאג יחד עם חברי הממשלה לתקצוב דחוף של הנושא. מצפה מהכנסת להעביר את החוק במהרה"

מליאת הכנסת אישרה היום (שישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק פקודת בריאות שחייב התקנת מצלמות בבתי חולים לשם הגנה על חסרי ישע.

בהצעת החוק מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע בתקנות הוראות לעניין התקנה והפעלה של מצלמות במחלקות בבית חולים המיועדות לאשפוז חסרי ישע, על מנת למנוע ולאתר פגיעה במאושפזים במחלקה, ולחייב אותו להתקין תקנות ראשונות לעניין התקנה והפעלה של מצלמות במחלקה סיעודית ובמחלקה לתשושי נפש בתוך 90 ימים.

בדברי ההסבר נכתב: "בעת האחרונה התפרסמו בתקשורת כמה אירועים שבהם תועדו מקרי התעללות קשים ואכזריים כלפי מאושפזים קשישים בבתי חולים סיעודיים מצד הצוות המטפל בהם. בעקבות אירועים אלה החליט שר הבריאות לפעול לתיקונה של פקודת בריאות העם, במטרה להעניק לו סמכות לחייב בתקנות כל בית חולים, שבו מחלקה המיועדת מעצם טיבה לאשפוז חסרי ישע, להתקין ולהפעיל מצלמות במחלקה כאמור, לשם הגנה על חסרי הישע המאושפזים בה. התקנת המצלמות נועדה להשיג שלוש תכליות מרכזיות: 1 .הרתעה שתסייע במניעת פגיעה במאושפזים; 2 .איתור מקרי פגיעה באמצעות בקרה שוטפת; 3 .יכולת שימוש בתיעוד פגיעה שקרתה לצורך חקירה וענישה".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "תיקון החקיקה דנן נועד להגשים תכלית ראויה באופן מידתי. מצלמות המתעדות את אופן מתן הטיפול למאושפזים חסרי ישע, יכולות להוות אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו. אמצעים אלה נדרשים נוכח המציאות המצערת שבה מתברר כי מאושפזים חסרי ישע עלולים להיות חשופים לפגיעות ואלימות קשה, בלי שנמצאת הדרך לטפל כנדרש ברבים ממקרים אלה".

12 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ללא מתנגדים והצעת החוק הועברה לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

סגן השר יעקב ליצמן אמר לאחר אישור הצעת החוק כי ״זהו צעד מבורך לטובת האוכלוסייה המבוגרת השוהה במוסדות לקשישים, אני מצפה מהכנסת להעביר את החוק במהרה גם בקריאה שניה ושלישית. קואליציה ואופוזיציה כאחד״.

ליצמן הוסיף כי ״נדאג יחד עם חברי הממשלה לתקצוב דחוף של הנושא. אסור שתמונות כאלו יחזרו. אנחנו נכבד ונבטיח את הבטחון של הסבים והסבתות שלנו."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו