צילום: פלאש 90

איתות לישראל? דיווח: חמאס פועל להשיב את הסדר בגבול עם ישראל

דיווח כי חמאס החזיר חלק מכוחותיו שאמורים לשמור על הסדר סמוך לגבול עם ישראל. ייתכן והדבר נובע מחילוקי דעות שהתגלעו בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי כשביום שישי האחרון נפגעו אנשי חמאס מרימון שיידה פעיל הג'יהאד האיסלאמי

האם חמאס מאותת לישראל על רצון לרגיעה? על פי דיווח הערב ב'חדשות 2' חמאס החזיר היום חלק מכוחותיו שאמורים לשמור על הסדר סמוך לגבול עם ישראל, זאת לראשונה מאז תחילת ההפגנות בגבול הרצועה בסוף חודש מרס.

על פי הדיווח, מדובר בכוח ייעודי של הארגון המשמש לשמירת השקט בגבול בשנים האחרונות, שבמקרים מסוימים אף מנע ירי רקטות לעבר ישראל מצד ארגונים סוררים ברצועה. בחודש מרס, עם תחילת ההפגנות, הרחיק חמאס את הכוח מהמקום – אולם היום נפרס מחדש לפחות בשתי נקודות לאורך הגבול.

לדברי הפרשן לענייני ערבים, אהוד חמו, ייתכן והדבר נובע מחילוקי דעות שהתגלעו בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי, ביום שישי האחרון נהרג מפגין חמאס ואחרים נפצעו לאחר שפעיל ג'יהאד יידה לעברם, בטעות, רימון יד. לכן, ייתכן והמהלך הנוכחי נועד להחזיר לחמאס את השליטה בגבול עם ישראל.

הבוקר דווח, כי הנשיא טראמפ, בגיבוי רוב מדינות ערב המתונות ובראשן ערב הסעודית, ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות, פועל להסדרה ברצועת עזה כשלב ראשון במסגרת תכנית השלום האזורית שלו (המכונה גם "הדיל האולטימטיבי").

ע"פ הדיווח של העיתונאי דניאל סיריוטי, דיפלומטים ערבים מסבירים כי הכוונה להוציא לפועל את תוכנית השלום האזורית כשההסדרה ברצועת עזה הינה חלק מרכזי בה, מגיעה לאור התעקשותו של אבו מאזן לא לשתף פעולה עם ממשל טראמפ. "הסדרת עזה כחלק מהתוכנית מסבירה את האיפוק של צה"ל נוכח טרור העפיפונים, את חוסר הרצון של חמאס להביא להסלמה שעשויה לגרור עימות בדרום, ואת זימונו של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לקהיר לשורת פגישות ודיונים עם בכירי מערכת הביטחון במצרים, הלוקחים חלק במאמצי התיווך להרגעת המצב ברצועת עזה", כך בדיווח.

עזה תחילה: טראמפ מסמן את היעד הראשון במסגרת "הדיל האולטימטיבי"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי
זאת נחלת עבדי ה' ועמו
אכן גם את החאמס ניצחנו

שקר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו