צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

יוסי דייטש: "אני מקווה שמערכת הבחירות תתנהל ללא הסתה באף מגזר"

יוסי דייטש התראיין הערב לראשונה מאז שהכריז על מועמדותו לראשות העיר: "ירושלים רוצה אחדות". אלקין: "צריך לדעת שהציבור החרדי בירושלים הוא ציבור לגיטימי מאד".

המועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים, יוסי דייטש שובר שתיקה ומתראיין לראשונה מאז שהכריז על מועמדותו לראשות העיר. דייטש התייחס בראיון לחול חי לקמפיין ההסתה של הבית היהודי בירושלים שנחשף הבוקר ואמר כי "אני שמח שראשי הבית היהודי גינו את הקמפיין של הבית היהודי, ירושלים רוצה אחדות. אני מקווה שמערכת הבחירות תתנהל ללא הסתה באף מגזר".

במשדר התראיין גם השר זאב אלקין המתמודד גם הוא לראשות עיר הבירה והתייחס גם כן לקמפיין ואמר כי "הקמפיין של הבית היהודי הוא קמפיין מפלג ומיותר, זאת הייתה טעות גדולה. צריך לדעת שהציבור החרדי בירושלים הוא ציבור לגיטימי מאד".

אלקין סיפר עוד הערב כי "שאלו אותי הבוקר האם לא נעלבתי ששמו אותי בלבוש חרדי ואני שואל את השואלים האם לבוש חרדי הוא סיבה להיעלב? יש ציבורים שונים בירושלים כל אחד ותרבותו וסגנונו. ירושלים היא של כולם".

הרצל יחזקאל, מבכירי הבית היהודי בירושלים אמר הערב בראיון ל'קול חי': "אני יכול להבין את המצוקה של מובילי קמפיין ההסתה נגד החרדים כי אין להם שום הישגים ולא מצליחים להתרומם. הציבור הדתי לא יצביע למי שפועל נגדו".

בכירי מפלגת הבית היהודי הארצית התנערו הבוקר מהקמפיין וגינו אותו, שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט אר כי "הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי "קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו. מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע. נתחקר ונוודא בע"ה שטעויות חמורות כאלו לא יישנו. תודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי לכך מהבוקר".

בהודעה רשמית של יו"ר הסניף, חגית משה, נכתב: "אז נכון, חלקכם "ממש מזועזעים" מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה. אבל בואו נדבר על המהות. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים. אדרבה, בתפקידי כיו"ר וועדת הכספים לא קיפחתי אף מגזר וחברי החרדים יודעים זאת טוב מכולם. השאלה המרכזית של קמפיין הבחירות היא איך תראה מועצת העיר הבאה? אני יודעת שרובכם אוהבים אותנו יושבים בצד ובשקט. זה בדרך כלל מגיע מאותם גורמים ששואלים אחר כך "למה הציונות הדתית נגררת ולא תופסת פיקוד?!"".

לדבריה, "המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר הבא של ירושלים. המערכה האמיתית היא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר – אלקין, ליאון או ברקוביץ' – כל אחד מהם יהיה נתון ללחצים הנובעים מהרכב המועצה. שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי. מתוך 31 חברי המועצה שיבחרו – יש חשיבות גדולה שיהיה קול מאוחד וברור של הציונות הדתית שיבין וייתן מענה לגודלו וצרכיו של הציבור הדתי לאומי בעיר. רק עם נציגות ציונות דתית חזקה וגדולה יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו