משפחת גולדין: ״אם הדר היה הבן של נתניהו – הוא כבר מזמן היה פה״

ארבע שנים לצוק איתן: שמחה גולדין: ״הסדרה היא מילה מומצאת. אין סדר ואין הבנות. יש מלחמה ויש הפסקת אש. מי שלא מביא חיילים מתים גם לא יחזיר חיילים חיים״. עמיר פרץ: "בכל הסדר - הבנים חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהתוצאה"

עשרות אנשים הגיעו היום לציין ארבע שנים לסיום מלחמת ״צוק איתן״ שלא כלל את החזרת גופתיהם של סגן הדר גולדין וסמ״ר אורון שאול. באירוע השתתפו שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ (המחנ״צ), ח״כ אורן חזן מהליכוד, משפחת גולדין וידידי המשפחה.

אימו של הדר, ד״ר לאה גולדין, התייחסה בדבריה למגעים שמנהלת ממשלת ישראל מול חמאס: ״מקבלי ההחלטות לא רוצים לקבל החלטות ועוסקים במכבסות מילים. אנחנו לא קוראים לזה הסדרה, אלא קוראים לזה הטפשה. ואנחנו לא טיפשים. ראש הממשלה ושרי הקבינט תפסיקו להיכנע לחמאס ותחזירו את הבנים הביתה. ביבי ושרה נתניהו – אם הדר היה הבן שלכם – הוא כבר מזמן היה פה ולא היינו צריכים להמתין 1,460 ימים״.

אביו של הדר, שמחה גולדין: ״המנהיגות שלנו מוליכה אותנו שולל כבר ארבע שנים. רה״מ שהוציא את החיילים לקרב חייב להחזיר אותם. הסדרה היא מילה מומצאת כדי שיחשבו שיש סדר. אין סדר, אין הבנות. יש מלחמה ויש הפסקת אש. מי שלא מביא חיילים מתים לא יביא חיילים חיים״.

שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ (המחנה הציוני): ״משפחות גולדין ושאול מנהלות את אחד המאבקים ההירואיים שהיו במדינת ישראל. המשפחות מנהלות מאבק על הערכים הבסיסים של מדינת ישראל וצה״ל. יכולתה של מדינת ישראל להמשיך ולשלוח את חייליה אל המלחמה תלויה באיך ומתי ייגמר המאבק הזה. ממשלה שמקבלת את הזכות לשלוח את בנינו למלחמה מוטלת עליה חובה להחזירם הביתה. אם הברית הזו תישבר, בין המשפחות שהפקידו את בניהם לבין ממשלת ישראל, מהימין או מהשמאל, יישבר אחד הדברים הערכיים והמשמעותיים ביכולתה של מדינת ישראל להגן על ביטחונה".

עוד הוסיף פרץ "בכל הסדר, הסדרה, הסכם או הודנה – הבנים חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהתוצאה, לא מהדיון, לא מהדיבורים, אלא מהתוצאה. מאוד חשוב ליצור הרתעה מול החמאס, אבל הרתעה מול החמאס זה גם לחזק את רוחם של חיילנו. שחמאס ידע שעומדת מולו מדינה שלא שוקלת לרגע להניח לחייליה, בכל דרך״.

ח״כ אורן חזן (הליכוד): ״מי שיושב בקומה ה-14 במשרד הביטחון ממולנו ולא מקשיב – הבעיה היא שלו ולא שלנו. מי שאשם במציאות הזו היא ממשלת ישראל. 1460 יום שעברו, שרים באו והלכו, אבל הדר ואורון עדיין נמצאים בעזה. למה אנו נמצאים מול ממשלה אטומה? שר הביטחון שלא יודע לעסוק בביטחון, לא עושה את עבודתו, צריך להחליפו. לא נקבל את הבנים? אין סחורות במעברים, אין חשמל בעזה, אין תנאים בבתי הסוהר. אנחנו לא מעורבים בהסדרה? הפלא ופלא יש שקט. ליברמן – אם לא תחזיר את הבנים בבחירות הבאות לא תהיה בכנסת״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו