משפחות שכולות אמריקניות לטראמפ: "אל תאפשר לאבו מאזן להיכנס לארה"ב"

15 משפחות שיקיריהן נרצחו בפיגועי טרור ע"י מחבלים פלסטינים, פנו לנשיא האמריקני בבקשה שלא לאפשר את הגעת יו"ר הרש"פ לנאום בעצרת הכללית של האו"ם: "למה לאפשר לו להשתמש בעצרת הכללית של האו"ם כפלטפורמה של הסתה לרצח אמריקאי"

משפחותיהם של קורבנות טרור בעלי אזרחות אמריקאית פנו היום (ערב החג) במכתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולשגריר האמריקאי בישראל דיוויד פרידמן וביקשו מהם למנוע את כניסתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לארצות הברית שצפוי להגיע לנאום בעצרת הכללית של האו"ם.

במכתבם כתבו הפונים: "אנו החתומים מטה, אזרחים אמריקאים שאהוביהם נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים, מאוכזבים וזועמים על נכונותה של הממשלה האמריקאית לאפשר ליו"ר הרשות הפלסטינית ואש"ף אבו מאזן להיכנס לארצות הברית", עוד הוסיפו הפונים כי "אבו מאזן אחראי אישית על התשלומים החודשיים שמספקת הרשות הפלסטינית למשפחות הטרוריסטים שהרגו את יקירינו".

המשפחות הגדירו את החלטת הממשל כ"סטירה לפניו של כל אמריקאי שהיה קורבן לטרור, בהפרה ברורה של רוח החוק האמריקאי ותוכנו". הם הוסיפו כי ארצות הברית אוסרת כניסתם של אלה ש"מקדמים פעילות טרור או משכנעים אחרים לעשות זאת". הקבוצה המשותפת כולל 15 משפחות של אזרחים אמריקניים שנרצחו בפיגועים, בהם ארי פולד, שנדקר למוות לפני שבוע בפיגוע בצומת גוש עציון וטיילור פורס, סטודנט אמריקני שנדקר אף הוא למוות ע"י פלסטיני בטיילת הרברט סמואל ביפו בשנת 2016.

מיכה לקין אבני, יוזם המכתב, ובנו של פעיל השלום ריצ'ארד לאקין ז"ל שנרצח בפיגוע דקירה בירושלים בשנת 2015 אמר כי "זה יהיה לא אתי, לא מוסרי ולא חוקי לאפשר לאבו מאזן לדרוך על אדמת ארצות הברית. למה טראמפ צריך לאפשר לו לבקר בארה"ב ולהשתמש בעצרת הכללית של האו"ם כפלטפורמה של הסתה לרצח אמריקאי וכדי להשפיל אותו?".

עם זאת, מחלקת המדינה האמריקאית דחתה את הפניה ואמרה כי במסגרת תפקידה של ארה"ב כמארחת האו"ם, אין היא מונעת כניסת מנהיגים לעצרת הכללית. "אני לא יכול להגיב לפרטים הספציפיים, אבל בדרך כלל, כאומה המארחת של האו"ם, אנו מחוייבים לאפשר את כניסתם של בעלי אזרחות זרה שמגיעים לעצרת האו"ם בתפקיד רשמי", אמר דובר המחלקה.

ביום חמישי התבטא שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, בחשבון הטוויטר שלו נגד כוונת הרשות הפלסטינית לשלם משכורת חודשים למשפחתו של המחבל חליל ג'בארין בן ה-17 מיטא, שרצח את ארי פולד בפיגוע הדקירה. "הוועדה לענייני אסירים פלסטינים אישרה כי משפחתו של הטרוריסט שרצח את ארי פולד 'ראויה לקבלת משכורת חודשית' כפיצוי על כליאתו", צייץ פרידמן בחשבונו האישי. "הפרקטיקה הזאת בלתי מקובלת והיא חייבת להיפסק אם ישנה תקווה כלשהי לשלום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו