דיווח: רוסיה דחתה הגעת משלחת מדינית מישראל

ישראל רצתה תחילה לשגר למוסקבה משלחת בראשותו של היועץ לביטחון לאומי, שבה ייטלו חלק גם נציגי חיל האוויר והמטה הכללי, כשגם שמם של ליברמן ונתניהו הוזכר, אולם רוסיה העדיפה שהמגעים יישארו בדרג המקצועי בין מפקדי חילות האוויר

המשבר בין ישראל לרוסיה בעקבות הפלת המטוס: ב'הארץ' דווח הבוקר כי בימים שלאחר התקרית, דחו הרוסים גישושים ישראליים באשר לאפשרות לשלוח נציגים בכירים מהדרג המדיני למוסקבה. לכן, נשלחה לבסוף משלחת צבאית בראשותו של מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

ע"פ הדיווח, "ישראל רצתה תחילה לשגר למוסקבה משלחת בראשותו של היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן־שבת, שבה ייטלו חלק גם נציגי חיל האוויר והמטה הכללי. רוסיה שללה את ההצעה. לפי כמה מקורות, גישושים דומים נעשו גם באשר לאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו או שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייצאו למוסקבה כדי להרגיע את הרוחות. אולם, רוסיה העדיפה שהמגעים יישארו בדרג המקצועי, בין נורקין לבין מפקד חיל האוויר הרוסי".

נתניהו: "נמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית"


כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול בטרם ההמראה לעצרת האו"ם בארה"ב: "בשלוש השנים האחרונות ישראל נחלה הצלחה גדולה מאוד במניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ומניעת ניסיונות להעביר נשק קטלני לאיראן וחיזבאללה. אין זה אומר שלא היו חריגות אבל בסך הכל היתה הצלחה גדולה מאוד"

"מאז האירועים הטרגיים של הפלת המטוס, שוחחתי פעמיים עם הנשיא פוטין והבעתי צער עמוק וכנה על אובדן החיים. הבוקר כינסתי את הקבינט לקבלת עדכון מלא על האירועים האחרונים. גם שרי הקבינט משתתפים בצער העמוק של העם הרוסי"

"נמשיך לפעול למניעת התבססות איראן בסוריה, ונמשיך בתיאום הביטחוני בין צה"ל לרוסיה. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו בקרוב להמשך התיאום. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחון ישראל"

בלשכת ראש הממשלה התכנסו קודם לכן שרי הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות המתיחות עם רוסיה וכוונתה להעביר לידי סוריה את מערכת הנ"מ המתקדמת S-300. לשרים יימסר עדכון בנושא. לאחר הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בצהריים לניו יורק, לרגל העצרת הכללית של האו"ם. אתמול דווח ברשת "אל מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי הגיע המשלוח הראשון של מערכות שיבוש אלקטרוני מרוסיה לסוריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו