ארה"ב מזהירה את מנהיגי איראן: "עוקבים אחריכם ונרדוף אתכם"

בצל נאומו התקיף של נשיא ארצות הברית באו"ם משמיעים גם שר ההגנה ומזכיר המדינה מסרים מאיימים כלפי המשטר בטהרן אם זה לא ישנה את התנהגותו. גם מדינות אירופה שמנסות לעקוף את הסנקציות - על הכוונת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארצות הברית מאיימת על מדינות אירופה בכך שיהיו השלכות למהלך שהן מתכננות בניסיון לעקוף את הסנקציות על איראן. "הצעד הזה מחזק את איראן כתומכת וכמממנת הטרור הגדולה בעולם" האשים מזכיר המדינה, מייק פומפיאו.

ואילו היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הזהיר את מנהיגי איראן כי יש למו "מחיר כבד" על כל ניסיון פגיעה בארה"ב ו/או בבעלות בריתה. "אנחנו עוקבים אחריכם ונרדוף אתכם", אמר.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר אתמול בנאומו בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם כי אסור לאפשר לאיראן, "משטר שמאיים להשמיד את ישראל", להחזיק בנשק גרעיני. טראמפ אמר כי "מנהיגי איראן זורעים כאוס, מוות והרס", וכי אזרחיהם זועמים בצדק על השימוש שנעשה בכספם לקידום מזימותיו של המשטר האיראני מעבר לים.

"הם משקיעים את המשאבים של המדינה כדי להעשיר את עצמם", אמר על מנהיגי איראן. "לכן מדינות רבות כל כך במזרח התיכון תמכו בהחלטתי לסגת מהסכם הגרעין ולהטיל מחדש סנקציות". הוא הבטיח סנקציות נוספות אחרי העיצומים על מגזר הנפט, שייכנסו לתוקף בנובמבר, כחלק מהלחץ על טהראן לאחר הפרישה מהסכם הגרעין.

בנאומו התייחס טראמפ למלחמת האזרחים בסוריה ולמעורבות האיראנית בה. "הטרגדיה המתמשכת בסוריה שוברת את הלב", אמר טרמאפ, "תהיו בטוחים שארה"ב תגיב אם אסד יפרוס נשק כימי". טראמפ אמר שכל פתרון לבעיה בסוריה חייב לכלול תוכנית להתמודדות עם איראן, ואז הצהיר: "מנהיגי איראן זורעים כאוס, מוות והרס". על רקע העברתה של שגרירות ארה"ב לירושלים אמר טראמפ בנאום כי ארה"ב מחויבת להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים.

לדבריו, הוא מחויב לשלום בין ישראל לפלסטינים. "במזרח התיכון הגישה שלנו מביאה שינוי היסטורי", התייחס טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "חלק מהרעיון של ריבונות הוא שכל מדינה קובעת את בירתה. זה קידם את המטרה, לא הזיק לה, בכך שהכרנו בעובדות הפשוטות. זה הוכיח שלא נהיה בני ערובה להנחות מוצא ישנות שהוכחו כשגויות שוב ושוב בעבר. בסוף זה תלוי בעמי האזור לקבוע את עתידם".

טראמפ ציין את המשא ומתן עם קוריאה הצפונית, ואמר כי הושגה התקדמות משמעותית בכך שלא נערכו ניסויים בשנה האחרונה. עם זאת, הוא הבהיר כי הסנקציות יישארו במקומן עד להשלמת התהליך. "ראינו דברים שמעטים יכלו לדמיין קודם לכן", אמר טראמפ על התהליך עם פיונגיאנג. "האסירים שוחררו, והשרידים של חיילנו הגיבורים חזרו לאדמת ארצות הברית. אני רוצה להודות לקים על הצעדים בהם הוא נקט. זה רגע גדול יותר ממה שאנשים מבינים".

כשברקע פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם ומאונסק"ו בשל מהלכים אנטי-ישראליים, אמר הערב טראמפ כי הממשל האמריקני יתרום בעתיד כסף רק למי שמכבדים את ארה"ב ורק למי שהם ידידיה. הוא אמר כי ארה"ב היא תורמת כספי הסיוע הגדולה ביותר – וכי אין זה הוגן, משום שהיא אינה מקבלת כסף בחזרה. נשיא ארה"ב הדגיש כי בשל כך, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו יבחן מחדש את התרומות שארה"ב מזרימה לרחבי העולם: "בעתיד נעביר סיוע רק למי שמכבד אותנו, רק למי שהם בכנות ידידינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אנחנו עוקבים אחריכם ונרדוף אתכם" – נוסח "הבית היהודי! לא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture