שגרירת ארצות הברית באו"ם התפטרה; טראמפ: "ביקשה פסק זמן"

זעזוע במערכת הפוליטית בארה"ב: נשיא ארצות הברית קיבל את התפטרותה של השגרירה היילי ואמר שהוא מקווה שהיילי תחזור לעבוד בממשל האמריקני בתפקיד אחר. לדבריו היילי כבר ביקשה לפרוש לפני חצי שנה. תסיים את תפקידה בסוף השנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הדיווח בארצות הברית כי שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי החליטה להתפטר מתפקידה, הנשיא טראמפ מאשר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן. לדברי טראמפ היילי פנתה אליו כבר לפני חצי שנה וביקשה ממנו לפרוש מהתפקיד. "היא עשתה עבודה יוצאת דופן", אמר טראמפ על היילי, והוסיף שהוא מקווה שהיילי תחזור לעבוד בממשל האמריקני בתפקיד אחר. קודם לכן צייץ הנשיא כי "אני וניקי היילי ניתן הצהרה גדולה"

היילי, מצידה, הודתה לנשיא האמריקני על ההזדמנות לכהן כשגרירה באו"ם. "מדינות אחרות אולי לא אהבו את מה שעשינו באו"ם, אבל הן מכבדות אותנו", אמרה. בהתייחס לעתידה, הבהירה היילי כי היא לא מתכוונת לרוץ בבחירות לנשיאות ב-2020. "אמשיך לעבוד למען טראמפ בחוץ", מסרה. ההתפטרות תכנס לתוקף בסוף שנת 2018, עוד כחודשיים.

לפי המקורות, היילי שוחחה על הנושא עם טראמפ בפגישת בשבוע שעבר בבית הלבן. התפטרותה, כך לפי הדיווחים, הפתיעה גורמים בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ. היילי, שהיתה מושלת דרום קרוליינה, החלה לשרת כשגרירת ארה"ב באו"ם לאחר השבעתו של טראמפ לנשיאות, בינואר 2017.

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר הערב: "ניקי היילי הייתה קול ברור, עקבי וחזק של האינטרסים האמריקנים ושל עקרונות דמוקרטיים על הבימה העולמית. היא הציבה אתגרים לידידים ולאויבים. אני עצוב על כך שהיא עוזבת את הממשל, אבל מודה לה על השירות. תודה ניקי"

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון מסר בתגובה להתפטרותה של שגרירת ארה״ב לאו״ם ניקי היילי: ״תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארה״ב. תודה על הגיבוי שהענקת לישראל שהוביל לשינוי במעמדה באו״ם. תמשיכי להיות חברה אמיתית של מדינת ישראל״.

מאז מינויה, גינתה בחריפות מספר פעולות והתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המשך הסיוע הכלכלי לאו"ם אם האפליה נגד ישראל תימשך. היא טרפדה את המינוי של ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר סלאם פיאד לשליח האו"ם ללוב, עזרה לגנוז דו"ח של האו"ם שהאשים את ישראל באפרטהייד, וגרמה בכך גם להתפטרותה של תת-מזכ"ל האו"ם האחראית לאותו דו"ח. היא החרימה את המושב המיוחד של מועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, המתנהל מדי שנה כנגד ישראל.

היילי הגנה על הכרזת ירושלים של ארצות הברית, שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי". היא התנגדה להחלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את החלטת ארצות הברית והתרתה במדינות שארצות הברית תראה הצבעה בעד החלטת הגינוי כביקורת על החלטה ריבונית והבעת זלזול בארצות הברית, דבר שיהיה לו מחיר כלכלי בדמות קיצוץ הסיוע הכספי למדינות שמצביעות בעד ההחלטה ולאו"ם עצמו. ההחלטה עברה ברוב גדול ובתגובה היילי הודיעה כי ארצות הברית תקצץ מתקציב האו"ם 285 מיליון דולר. ביוני 2018 הובילה יחד עם מחלקת המדינה את פרישתה של ארצות הברית ממועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בציינה שהמועצה היא מוקד של הפרת זכויות אדם והטיה פוליטית המכוונת בעיקר נגד ישראל.

בסוף החודש שעבר, בשולי עצרת האו"ם, פנה אליה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר: "כשגריר לשעבר באו"ם, ויש לי את הבמה כל שנה ואני מדבר שם על ההרחבה של האנטישמיות לאנטי-ישראליות. אמרתי אתמול שהאולם של העצרת עדיין מלא בהחלטות אנטי-ישראליות, אבל כשאת באו"ם המצב יותר טוב. ואני רוצה להודות לך על כך שניקית את האווירה הרעה. מה שעשית עם הנשיא טראמפ על אונר"א, אונסק"ו והחלטות אנטי-ישראליות, החלטות שמגנות את חמאס – זה מדהים – היית מאמינה? אנחנו מכירים לך תודה בשם עם ישראל ובשם החברים של ישראל בעולם". 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בהצדעה והוקרה לחסידת אומות העולם זו נייחל לבורא העולם שלב מלכים ושרים בידיו שיתן חיננו כהנה וכהנה בעיני כל יועציו שריו ומלכיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture