רפאל מציגה: מעיל רוח לנגמ"שים; בתצורה מופחתת משקל ונפח

חברת רפאל השלימה סדרת ניסויים מוצלחת של מערכת "מעיל-רוח קלה" המתאימה לרק״ם קל, עם הצלחה של למעלה מ 95 אחוז, כשהמערכת ניטרלה כ-300 טילי נ"ט ורקטות RPG מסוגים שונים • המערכת החדשה תותקן ותודגם על נגמ"ש ה'סטרייקר' האמריקאי, בתחילת 2019

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברת רפאל השלימה לאחרונה סדרת ניסויים מוצלחת של מערכת "מעיל-רוח קלה" המתאימה לרק״מ קל (רכב קרבי משוריין), ורשמה הצלחה מבצעית מרשימה של למעלה מ 95%, כאשר המערכת ניטרלה כ-300 טילי נ"ט ורקטות RPG מסוגים שונים.

מדובר במערכת "מעיל-רוח" המוכרת, בתצורה מופחתת משקל ונפח, המהווה אבולוציה של "מעיל-רוח" לטנקים. סדרת הניסויים התקיימה בחודשיים האחרונים בשדה ניסויים בדרום הארץ, על גבי נגמ"ש הבראדלי, הנמצא בשימוש צבא היבשה של ארה"ב.

הניסויים התקיימו בנוכחות של כ-120 מקבלי החלטות ומומחים טכניים מארה"ב ולמעלה מ-10 מדינות מובילות, ביניהן מדינות מפתח בנאט"ו. המערכת החדשה מוצגת השבוע לראשונה ב-AUSA – התערוכה הביטחונית הגדולה בארה"ב.

מערכת "מעיל רוח" עברה בשנים האחרונות הפחתה משמעותית של כ-40% במשקלה ונפחה, זאת לצורך התאמתה גם לרכבים קרביים משוריינים קטנים ובעלי משקל קל יותר מטנקים. מהלך זה בוצע באמצעות הפחתת משקלו של משגר אמצעי הנגד ושל תיבות האלקטרוניקה, הקיימים גם בגרסה המותקנת על גבי טנקים.

"מעיל – רוח" מותקנת כיום על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4 וכן גם על גבי נגמ"שי נמ"ר. חברת רפאל זכתה בחוזה אספקה שלישי ל"מעיל-רוח", שיאפשר הגנה ללמעלה מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל.

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל אמר, כי "מערכת 'מעיל רוח' שינתה את פני לוחמת היבשה בצה"ל ונבחרה לשרת גם את צבא ארה"ב". לדבריו, "מדובר במערכת אשר מעצימה את יכולות השרידות והתמרון לכוחות בשדה הקרב. כלל הלקוחות שצפו בניסוי התרשמו מאוד מבשלות המערכת, מיכולות היירוט שלה כנגד מגוון רחב של איומים ומאחוזי ההצלחה הגבוהים שהושגו בתרחישי ניסוי מורכבים ביותר. בתרחישים אלו גם נבדקו ונשללו, הסיכונים לפגיעה בחיילי חי"ר (חיל רגלים) הנמצאים בקרבת הכלי המוגן".

"לצבא ארה"ב, שנמצא בתהליך הצטיידות ב"מעיל רוח" לטנקים שלו, יהיה נכון להצטייד במערכת הקלה לנגמ"שי הקרב. גרסאות התוכנה של שתי המערכות זהות, כמו גם רכיבים משותפים רבים המביאים לקומונליות ולחיסכון ניכר בעלויות. במהלך מזורז, הוזמנו אנשי רפאל ע"י צבא ארה"ב להדגים את יכולות המערכת הקלה על-גבי נגמ"ש הסטרייקר האמריקאי (נגמ"ש קל 8X8), כבר בתחילת 2019", הוסיף אלעזר.

מערכת "מעיל-רוח", שפותחה ע"י רפאל, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם, היחידה בעולם שהוכחה מבצעית ושהביאה הלכה למעשה להצלת חיים בשדה הקרב. המערכת מספקת הגנה מוכחת כנגד טילי נ"ט ומגוון רחב של איומים נוספים. המערכת מורכבת מחיישנים המגלים ומסווגים את האיום ואת מיקומו, ומשגרת אמצעי-נגד ליירוט האיום. נתוני מיקום היורה מועברים ע"י מערכת השו"ב של "מעיל-רוח" לכוחות בשטח, לצורך נטרול יכולות הירי של האויב. מאז היירוט המבצעי הראשון במרס 2011 הוכחה המערכת פעמים רבות בשדה הקרב, בין השאר במבצע "צוק איתן", והותאמה לסוגי רק"ם נוספים. עובדה זו יחד עם מספר פריצות דרך טכנולוגיות ומבצעיות הביאו לזכיית המערכת בפרס בטחון ישראל בשנת 2014.

כזכור, ביוני השנה, הודיעו רפאל וחברת DRS LEONARDO על זכייה בחוזה בהיקף של 193 מיליון דולרים בשלב הראשון, במסגרתו יספקו את מערכת "טרופי" (מעיל-רוח) לצבא ארה"ב. טרופי תותקן על גבי מספר משמעותי של טנקי אברמס של צבא ארה"ב, כדי לתמוך בדרישות מבצעיות מידיות. ע"פ תנאי החוזה, DRS LEONARDO תספק לצבא את המערכות לאחר ייצורן בארה"ב ובישראל ההצלחה הזו היא חלק מהיערכות רפאל לפעילות בארה"ב בעידן הסכם ה-MOU החדש.

בעקבות ההצלחה: עוד מאות טנקים ימוגנו עם "מעיל רוח" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture