צילומים: פלאש 90

זה לא הגיוס, זה נתניהו: מה דרוש כדי לשמור על הקואליצה?

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תתכנס אחה"צ כדי לדון בכל הגיוס. ההערכות: הקואליציה תוכל למלא את ימיה בכל מקרה, אלא שנתניהו לא מעוניין בכך. ח"כ ביטן: "הבעיה היא לא הגיוס, הבעיה היא שנתניהו לא החליט אם הוא רוצה בחירות"

הקואליציה לאן? דריכות במערכת הפוליטית לקראת כינוס ישיבת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' היום אחה"צ, כינוס במהלכו יקבלו חברי המועצת החלטה באשר לעמדת הסיעה בנוגע לחוק הגיוס.

במערכת הפוליטית מדגישים הבוקר כי גם אם חברי המועצת יסכימו להתגמש בנוגע לחוק, כלל לא בטוח שזה מה שימנע הליכה לבחירות מוקדמות, מאחר ונתניהו מעוניין בהקדמת הבחירות בכל מקרה.

מועצת אגו"י תתכנס; נתניהו לא רוצה ללכת לבחירות על חוק הגיוס


"גם אם ליצמן ופרוש יתנגדו להצעת חוק הגיוס ואפילו יאיימו להתפטר מתפקידם, הקואליציה יכולה להעביר את חוק הגיוס גם בלעדיהם. סיעת ׳יש עתיד׳ כבר הודיעה שתתמוך בחוק בקריאה שנייה ושלישית", אמר בכיר בקואליציה ל'ידיעות אחרונות'. לדבריו, "גם אם נתניהו יצליח לפתור את חוק הגיוס הבחירות בדרך. גלגלי רכבת הבחירות כבר התחילו לנוע".

ח"כ דוד ביטן אמר הבוקר ל'כאן' רשת ב כי "החרדים העבירו מסרים שהם מוכנים לחוק הגיוס בתיקונים קלים. הכדור בידי ליברמן. כל החוקים שהממשלה הביאה לכנסת כולם תוקנו, אין מצב שחוק נכנס ולא עבר תיקון". אז מה אם כן הבעיה? ביטן מסביר: "הבעיה היא לא הגיוס, הבעיה היא שנתניהו לא החליט אם הוא רוצה בחירות".

בחירות 2019: ההובלה של נתניהו, היתרון של גנץ והברוך של לפיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו