מועצת אגו"י תתכנס; נתניהו לא רוצה ללכת לבחירות על חוק הגיוס

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס ביום ראשון הקרוב בכדי לדון בחוק הגיוס. ‏נתניהו נפגש היום עם ביקש לקדם את חוק הגיוס. ביום שני, פתיחת מושב החורף של הכנסת. דרעי מעריך: "הבחירות יערכו בסוף החורף הקרוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


"לא התרשמי שנתניהו רוצה בחירות". צילום: JDN

ביום ראשון הקרוב בשעה חמש בערב צפויה להתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בכדי לדון בחוק הגיוס. המועצה תתעדכן מחברי הכנסת של הסיעה במגעים לפשרה עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

כזכור, בחודש תמוז פורסמה הצעת החוק שגיבשו במשרד הביטחון שכוללת סעיפים שאינם מקובלים על ידי המועצה החסידית. לבסוף עברה ההצעה בקריאה ראשונה בהסכמה שבשתיקה של החרדים עם הבטחה שתוקם ועדה שתנסה ליישר את ההדורים.

לבקשת המדינה העניק בג"ץ ארכה של מספר חודשים לחקיקת החוק אך לבינתיים לא הגיעו החרדים וליברמן לעמק השווה. למען האמת, הצדדים לא ממש ניסו מאחר ולא ברור עם נתניהו בכלל מעוניין לשמר את הקואליציה הנוכחית או ללכת לבחירות.

הועדה בראשות יו"ר הקואליציה חבר הכנסת אמסלם כבר לא התכנסה במשך חודשים ולדברי אמסלם הוא לא יכנס אותה עד שהצדדים ישבו בינהם ויתקדמו. בינתיים ליברמן וליצמן מצהירים שהם לא ינסו להתקדם רק במקרה שנתניהו אכן מבטיח לשמר את הקואליציה.

ביום ראשון השבוע התקיים כינוס ראשי הקואליציה אליו לא טרחו ליצמן וליברמן להגיע, שם אמר נתניהו כי טרם החליט אם ללכת לבחירות. ח"כ גפני דווקא התרשם שאנחנו לא בדרך לבחירות (צפו).

‏נתניהו וליצמן נפגשו היום וביקש ממנו להסכים לחוק הגיוס, ליצמן הבטיח תשובה ביום ראשון, אחרי כינוס מועצת גדולי התורה. נתניהו אמר בפגישה שאם ירצה ללכת לבחירות לא תהיה בעיה אבל לא על רקע הגיוס.

למחרת כינוס המועצת, ביום שני, יפתח מושב החורף של הכנסת וההערכה היא כי גם במקרה ונתניהו מעוניין ללכת לבחירות הוא ינסה ל'משוך' את הזמן עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות. בנוסף, ככל הנראה שהכל תלוי במצבו בקירות שיכול להוביל את נתניהו ללכת לחירות בכדי להוכיח שהעם עדיין רוצה בו.

במסיבת עיתונאים השבוע אמר נתניהו כי "יש מאמץ לפתור את בעיית הגיוס וסוגיות אחרות, המאמץ הזה יימשך. אם נמצא דרך, נשמח להמשיך עד סוף השנה. אם לא – נאלץ ללכת לבחירות. מועד הבחירות הוא בנובמבר – ואנו רוצים לקיים אותן בזמן". נתניהו נשאל על השפעת החקירות על מועד הבחירות הקרובות והודה כי "לא אומר שאני לא חושב, אבל זה לא השיקול היחיד".

יו״ר ש״ס השר דרעי אמר היום בגל״צ כי ״אני מעריך שבמהלך חודש נובמבר תהיה הסכמה עם האופוזיציה ללכת לבחירות כלליות שיתקיימו בחודש מרץ. אם היינו מביאים עכשיו פיתרון לחוק הגיוס נתניהו היה מקבל אותו אבל אין ממש ניסיונות״. סגן השר מאיר פרוש אמר אתמול ב'קול ברמה' כי "אני מאוד סקפטי לגבי הצעות חדשות, אם ביבי רוצה בחירות אז יהיו אין לנו אפשרות לעשות הרבה פשרות בנושא".

שמעון ברייטקופף כתב הבוקר בטורו ב'משפחה': "למרות שאנשי רה"מ משתשעים בתאריכים, איש לא יודע להגיד בוודאות שנפל הפור. במערכת הפוליטית תולים עיניהם במועצת החסידית שאמורה להתכנס ולקבל החלטה מה עושים עם חוק הגיוס. הסנגורים הגדולים של הממשלה הנוכחית, ליצמן ודרעי, הפכו את עורם. שניהם אמרו השבוע בשיחות סגורות שההחלטה נפלה. הבחירות יערכו בסוף החורף הקרוב".

חוק הגיוס • דיווח: ליברמן הביע נכונות לפשרה; המועצת תתכנס?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture