צילום: פלאש 90

בנט: "לא נשתתף בישיבת ממשלה כשזילבר נמצאת שם"

יו"ר הבית היהודי נפתל בנט תקף את זילבר ואמר ״שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה״. השרה שקד מגיבה למנדלבליט: "כרגע זילבר לא מגיעה לכנסת ולממשלה עד שהיועמ"ש יסיים את הבירור בעניינה, זו השורה התחתונה"

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס היום לקריאתה של שקד לפטר את דינה זילבר ולמצב שהיועץ יחליט שלא לפטרה. ״אני מודיע שאם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם. תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו. היא סובלת משכרון כוח וברור שהדברים שלה הם פוליטיים. שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה״, כך בנט בראיון ל'רשת ב'.

במליאת הכנסת תקף בנט את האופוזיציה ואמר כי "אני שומע עדת יללות. מה אתם אומרים? אתם כל הזמן אומרים 'תמשלו', 'מה אתם מקטרים', 'מה אתם מתבכיינים'. הנה הימין לא יודע למשול. והנה אחרי 40 שנה מצביעים ימין ומקבלים ימין. ואז הם אומרים לנו שהימין בא למשול באקדמיה, בחינוך, במשפטים, בכל התחומים. ואתם תמשיכו ליילל. נגמרו הימים שמצביעים ימין ומקבלים שמאל. עכשיו מצביעים ימין ומקבלים ימין והציבור יחליט".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה למכתבו של מדנלבליט מהבוקר ואמרה בוועידת דה מרקר לבטיחות בדרכים כי "כרגע זילבר לא מגיעה לכנסת ולממשלה עד שהיועמ"ש יסיים את הבירור בעניינה, זו השורה התחתונה. יש הנחיות יועמ"ש ויש את תקנון שירות המדינה, הציבור לא יודע ולא מכיר את הפרטים. גם אני לא הכרתי אותם לפני שהייתי חברת כנסת. כל פקידי הממשלה מחויבים לעמדת הממשלה כשהם מגיעים לכנסת. העמדה נקבעת בוועדת שרים לחקיקה – אחרת אי אפשר לנהל את המדינה".

עוד הוסיפה כי, "התקנון חל גם על המשנה ליועמ"ש. זה נכון שאפשר להביע עמדה משפטית גם אם היא מנוגדת לעמדת הממשלה, אבל פקיד ציבור בכיר ככל שיהיה – לא יכול להיכנס לעניינים פוליטיים. זה עושה נזק. אם פקיד ציבור בכיר רוצה להיכנס לסוגיות פוליטיות – יתכבד ויתפטר, ויצטרף לאחת המפלגות או למגזר השלישי. אי אפשר לעשות את זה כחלק מהייעוץ המשפטי לממשלה".

המשנה ליועמ"ש בביקורת בוטה על הממשלה; "שתתמודד במרצ"

מנדלבליט הנחה את זילבר לא להופיע בכנסת – אך מתח ביקורת על שקד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו