המשנה ליועמ"ש בביקורת בוטה על הממשלה; "שתתמודד במרצ"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה חשפה בכנסת את עמדותיה בנוגע לפעילות הממשלה. "שיח חברתי ופוצע ששואל אם מי שנאמן ויש גם מי שבוגד". שרת המשפטים ליועמ"ש: "לא תייצג יותר את משרדי". ח"כ סמוטריץ: "עמדותיה לגיטימיות כאזרחית פרטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום התקיים דיון באחת מוועדות הכנסת בהשתתפות דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שם חשפה את עמדותיה בנוגע לפעילות הממשלה. "הבו לנו יועמ"שים צייתנים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה", תקפה את הממשלה בלשון סגי נהור. המשנה ליועמ"ש טענה בדיון כי יש "שיח לעומתי", ש"פוצע ומצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג. מי לנו, מי לצרינו. אם יש מי שנאמן, אז יש גם מי שבוגד? גיס חמישי?".

עוד הוסיפה לתקוף את מי שהיא אמורה לשרת, "הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות כמו נאמנות ומשילות, וגם שיח חברתי ופוצע ששואל אם מי שנאמן ויש גם מי שבוגד. הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו שתיקה רועמת. מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי בארצנו – בכל ובעיקר בתרבות זוהי התורה כולה. רק לנושא התרבות אנחנו מייצרים הסדר ייחודי שהוא מחמיר יותר ומתנהל בצורה שונה מההסדרים האחרים".

שר המשפטים איילת שקד תקפה בחריפות את זילבר, ואמרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי היא "חצתה כל גבול". השניים השתתפו בכנס גיוס המתמחים השנתי באוניברסיטת תל אביב, לצד מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור ופרקליט המדינה שי ניצן. לטענת שקד דבריה של זילבר היו "חריגה מסמכותה", אך מנדלבליט לא קיבל את דבריה והגן על זילבר. שקד אסרה על זילבר להמשיך ולייצג את משרד המשפטים: "רצוי שתמצא את ביטויה במסגרת מפלגה".

במכתב ששיגרה היום שקד ליועץ המשפטי לממשלה כתבה שקד: "ניכר ממעשיה החוזרים והנשנים של זילבר שאין היא מבקשת לפעול לפי הנחיות התקש"ר, הנחיות היועמ"ש או כל כלל בסיסי אחר של מנהל תקין המובן מאליו לכל, גם מבלי שיעלה על הכתב. ניכר גם כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר".

"החל מהיום, סיימה הגברת זילבר לייצג את עמדתי, עמדת משרדי או עמדת הממשלה בממשלה, בוועדה מוועדותיה – כי אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד", הבהירה שקד. "אבקש לתאם עם לשכתי הגעת נציג אחר אשר יציג את עמדת הממשלה. לצערי, אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא ביטויה בריצה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

ח"כ אמיר אוחנה אמר כי "ספרו לנו עוד על יועמ"שים א-פוליטיים, אנשי מקצוע שרק אמורים להחליט 'חוקי/לא חוקי'. מילא השיח התקשורתי הרדוד סביב זה, למה היועמ"שים מאמצים את הטרמינולוגיה הלא מקצועית? כדי לסמן אויבים. 'אויבי שלטון החוק'. 'מחריבי הדמוקרטיה'".

השר גילה גמליאל המליצה למשנה ליועמ״ש דינה זילבר להתפטר ולהתמודד באחת ממפלגות השמאל הקיצוניות "תשמחי לדעת שבקרוב יש בחירות 2019. את מוזמנת להתפטר ולהתמודד במרצ או ברשימה המשותפת".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף גם הוא כי "אחרי שלל ההתבטאויות האחרונות של עו"ד זילבר אין מנוס מלקבוע שתפקיד פובליציסטית בעיתון הולם אותה בהרבה מתפקיד במשנה ליועץ המשפטי לממשלה. עמדותיה לגיטימיות וחשוב שישמעו בשיח הציבורי אבל, כאמור, כאזרחית פרטית ולא כפקידת ציבור ממלכתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture